Zamówienia publiczne
Informacja o wyborze oferty na dostawę MS Office oraz Windows Server
- Paweł Pistelok
- Odsłony: 1563
Szanowni Państwo,
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach informuje, że w przeprowadzonym zapytaniu ofertowym na dostawę dostawę MS Office oraz Windows Server, zakończonym w dniu 26 października br. najkorzystniejszą ofertę złożyła firma:
Onex group
Al. Najświętszej Maryi Panny 34
42-200 Częstochowa
Dziękujemy za złożone oferty
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II”
- Michał Janocha
- Odsłony: 1999
21/10/2017 - S203 - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta
I.II.IV.V.VI.
Polska-Gliwice: Budowa obiektów inżynierii wodnej
2017/S 203-417623
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Wyniki postępowania
Roboty budowlane
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa i adresy
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
ul. Sienkiewicza 2
Gliwice
44-100
Polska
Tel.: +48 327774926
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 327774999
Kod NUTS: PL22
Adresy internetowe:
Główny adres: www.gliwice.rzgw.gov.pl
I.2)Wspólne zamówienie
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja rządowa niezespolona
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: gospodarka wodna
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
„Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II”.
Numer referencyjny: EZ/IP-IR-370-3/17
II.1.2)Główny kod CPV
45240000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II” obejmujące dwa odrębne przedsięwzięcia inwestycyjne o nazwie:
1) modernizacja śluzy Nowa Wieś,
2) modernizacja śluzy Sławięcice.
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.7)Całkowita wartość zamówienia (bez VAT)
Wartość bez VAT: 78 277 759.39 PLN
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
45247100
45248000
45110000
45120000
45248400
45231000
45223000
45223100
45223200
45223500
45314000
45315600
45330000
45233123
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL22
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
1) śluza Nowa Wieś zlokalizowana w km 7+800 Kanału Gliwickiego, woj. opolskie, m. Kędzierzyn-Koźle
2) śluza Sławięcice zlokalizowana w km 15+190 Kanału Gliwickiego, woj. opolskie, m. Kędzierzyn-Koźle.
II.2.4)Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja dwóch śluz: śluzy Nowa Wieś i śluzy Sławięcice. Śluzy te są wpisane w rejestr zabytków i podlegają nadzorowi Opolskiego Konserwatora Zabytków.
W zakres zamówienia, każdej ze śluz wchodzą m.in. niżej wymienione prace:
1) budowa nowego budynku socjalnego,
2) wykonanie nowego kanału obiegowego,
3) wykonanie i montaż zamknięć remontowych oraz wykonanie gródź budowlanych,
4) wykonanie przesłon filtracyjnych na wysokości głów górnych,
5) wymiana wrót śluz wraz z naprawą lub wymianą łożysk i oporów oraz wyremontowanie napędów i osprzętu,
6) remont komór śluz w tym: dna komór, ścian stalowych komór oraz wzmocnienie gruntu metodą wibroflotacji i iniekcji wzdłuż ścian stalowych śluz,
7) reprofilacja betonów głów i peronów śluzy,
8) odbudowa kanału śluzowania oszczędnościowego w tym reprofilacja betonów, wykonanie i montaż konstrukcji stalowej zasuwy wraz z osprzętem oraz remontem istniejącego mechanizmu napędowego,
9) wykonanie przejść z instalacjami energetycznymi, sterowniczymi i wod-kan pod dnem awanportu,
10) wymiana dalb,
11) naprawa skarp i dna kanału w obrębie dalbowisk,
12) remont budynku sterowni i budynków technicznych,
13) całkowita wymiana instalacji energetycznych, i sygnalizacji śluzy wraz z rozdzielnicami elektroenergetycznymi, sterowniczymi i teletechnicznymi oraz z wykonaniem kanałów kablowych,
14) wykonanie nowego oświetlenia zewnętrznego i sygnalizacji wjazdowej i wyjazdowej z energooszczędnymi oprawami LED,
15) wykonanie systemów pomiaru poziomów wody wraz z systemem zdalnego przekazu poziomów wód i stanów awaryjnych śluzy,
16) wykonanie systemów: monitoringu (CCTV, SSWiN, nagłośnienia, SAP i wideobramofonu), zliczania jednostek pływających oraz wykrywania zbliżania się obiektu do wrót GD,
17) wykonanie instalacji telefonicznych,
18) remont i budowa nowych dróg i nawierzchni utwardzonych na terenie śluzy.
Niniejszy opis ma charakter ogólnej informacji o przedmiocie zamówienia. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w projekcie budowlanym, projektach wykonawczych, przedmiarach i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz instrukcjach rozruchu, instrukcjach eksploatacji, projektach organizacji i technologii wykonania i modernizacji śluz.
Przez cały okres realizacji robót w czasie sezonu żeglugowego na każdej śluzie musi być czynna co najmniej jedna komora.
Prace modernizacyjne na wszystkich śluzach muszą być prowadzone tak, aby żegluga po Kanale Gliwickim mogła odbywać się bez zakłóceń. Przerwa żeglugowa na Kanale Gliwickim trwa od 15.12 do 31.3 każdego roku.
Każde z dwóch zadań inwestycyjnych posiada odrębne pozwolenia i Decyzje administracyjne.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Projekt współfinansowany jest ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
II.2.14)Informacje dodatkowe
Kryteria oceny ofert
Cena - 60 %
Zwiększenie wysokości kary za opóźnienie w wykonaniu całości robót - 10 %
Doświadczenie Kierownika Budowy Modernizacji śluzy Nowa Wieś - 10 %
Doświadczenie Kierownika Budowy Modernizacji śluzy Sławięcice - 10 %
Wydłużenie gwarancji - 10 %.
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 053-097371
IV.2.8)Informacje o zakończeniu dynamicznego systemu zakupów
IV.2.9)Informacje o zakończeniu zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w postaci wstępnego ogłoszenia informacyjnego
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
18/10/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 5
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 2
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
SKANSKA Spółka Akcyjna
ul. Gen. Józefa Zajączka 9
Warszawa
01-518
Polska
Kod NUTS: PL911
Wykonawcą jest MŚP: nie
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 78 277 759.39 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 48 994 505.06 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa
W ramach zamówienia przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa
Krótki opis części zamówienia, która może zostać zlecona podwykonawcom:
Zakres podwykonawstwa: Usunięcie drzew i krzewów oraz zabezpieczenie pojedynczych drzew, Automatyka, Zabezpieczenie antykorozyjne, Roboty elektryczne i teletechniczne.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.3)Informacje dodatkowe:
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17 a
Warszawa
02-676
Polska
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub
może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki
ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu
oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której
mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany
na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się
niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz
wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane
bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu
lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Odwołujący przesyła kopię
odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on
zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać
się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed
upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
5. Terminy wniesienia odwołania:
a) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej
podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie
drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
b) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
c) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 23.5.1. i 23.5.2. IDW wnosi się w terminie 10 dni
od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o
okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
d) Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie
wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego
przysługuje skarga do sądu.
8. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej,
przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora
wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 – Prawo pocztowe (Dz.U. 2012 poz. 1529)
jest równoznaczne z jej wniesieniem.
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
19/10/2017
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: "Remont umocnień koryta i udrożnienie przekroju hydraulicznego koryta rzeki Bierawki w km 56+800-58+600 w m. Orzesze. Usuwanie szkód powodziowych." (16-17)
- Elzbieta Witkowska-Kwitek
- Odsłony: 1786
Gliwice, 19.10.2017 r.
Wg. Rozdzielnika
Numer ref.: EZ/NZO-370-16/17
Numer ogłoszenia w BZP: 585983-N-2017 z dnia 12.09.2017 r.
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego dla zadania pn.: „Remont umocnień koryta i udrożnienie przekroju hydraulicznego koryta rzeki Bierawki w km 56+800-58+600 w m. Orzesze. Usuwanie szkód powodziowych.”
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I OFERTACH ODRZUCONYCH W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach (zwany dalej: Zamawiającym) działając zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 t.j.), dalej: p.z.p. zawiadamia, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne pn.: „Remont umocnień koryta i udrożnienie przekroju hydraulicznego koryta rzeki Bierawki w km 56+800-58+600 w m. Orzesze. Usuwanie szkód powodziowych.”
I) Za najkorzystniejszą uznano Ofertę nr 5 złożoną przez:
Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych
Wojciech Ferenc
ul. Kolejowa 1-82
46-040 Ozimek
Uzasadnienie wyboru:
Na podstawie złożonych w postępowaniu oświadczeń i dokumentów Zamawiający stwierdza, że Wykonawca – Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych Wojciech Ferenc z Ozimka nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia wszystkie warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, a złożona przez niego oferta jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Jednocześnie Wykonawca otrzymał najwyższą liczbę punktów wyliczonych w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ.
II) W niniejszym postępowaniu oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1) Oferta nr 1:
Konsorcjum firm:
Lider Konsorcjum: STAWECKI HOLDING Sp. z o.o. Sp. K.
25-324 Kielce, ul. Legnicka 28
Partner konsorcjum: ESC Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Emilian Stawecki
25-324 Kielce, ul. Legnicka 28
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" – 37,79 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Termin wykonania zamówienia" – 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 13,33 pkt
Łączna liczba punktów – 70,72 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
2) Oferta nr 2:
Zakład Budownictwa i Melioracji Wodnych "OSTROGA"
Lidia Bachor, Bartłomiej Ciechanowski
ul. Magazynowa 3
56-300 Milicz
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" – 40 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Termin wykonania zamówienia" – 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 13,33 pkt
Łączna liczba punktów – 73,33 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
3) Oferta nr 3:
P.H.U. "KWABUD"
Mirosław Wysopal
ul. Marcina Strzody 2
44-100 Gliwice
Oferta została odrzucona.
Podstawa prawna odrzucenia:
- art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Wykonawca - P.H.U. "KWABUD" z Gliwic w Kosztorysie ofertowym stanowiącym treść oferty pominął jedną pozycję kosztorysową. Brak pozycji kosztorysowej nr 35.d.3 w Kosztorysie ofertowym Wykonawcy - P.H.U. "KWABUD" z Gliwic uniemożliwia rozliczenie robót zgodnie z § 7 projektu umowy, zgodnie z którym rozliczenie robót odbywać się będzie o zryczałtowane ceny jednostkowe i Kosztorys ofertowy stanowiący załącznik nr 2 do umowy. Zgodnie z zapisem § 7 ust. 2 umowy: "Ostateczne wynagrodzenie za wykonanie robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy, nie wyższe niż określone w ust. 1, wyliczone zostanie w oparciu o ceny i wskaźniki wyszczególnione w kosztorysie ofertowym oraz ilości rzeczywiście wykonanych robót, potwierdzonych pod względem zasadności i odebranych przez Zamawiającego".W związku z powyższym brak pozycji kosztorysowej w Kosztorysie ofertowym Wykonawcy P.H.U. "KWABUD" z Gliwic uniemożliwia jednostkowe rozliczenie rzeczywiście wykonanych robót we wskazanej powyżej pozycji kosztorysowej. Zamawiający uznał powyższe za niezgodne z zapisami SIWZ i odrzucił ofertę na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2 p.z.p.
4) Oferta nr 4:
Melioracje Wodne Kachel Stanisław
ul. Szczygłów 5 b
44-200 Rybnik
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" – 55,91 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Termin wykonania zamówienia" – 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 13,33 pkt
Łączna liczba punktów – 89,24 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
5) Oferta nr 5:
Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych
Wojciech Ferenc
ul. Kolejowa 1-82
46-040 Ozimek
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" – 60 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Termin wykonania zamówienia" – 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 20 pkt
Łączna liczba punktów – 100 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
6) Oferta nr 6:
KONSORCJUM FIRM:
1. Firma Wielobranżowa SANSTOL
Zbigniew Garłowski - Lider Konsorcjum
2. Firma Wielobranżowa PRISAN
Liliana Garłowska - Członek Konsorcjum
3. Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego HYDROMEX
Roman Kwiecień - Członek Konsorcjum
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" – 59,98 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Termin wykonania zamówienia" – 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 18,66 pkt
Łączna liczba punktów – 98,64 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
INFORMACJA
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 p.z.p. umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: "Remont jazu na Kanale Gliwickim w km 12+600 - etap I" (14-17).
- Elzbieta Witkowska-Kwitek
- Odsłony: 1678
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 588196-N-2017
Adres strony internetowej (url): www.gliwice.rzgw.gov.pl
Zamówienie było podzielone na części:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/10/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 464767.29
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Waluta PLN Liczba otrzymanych ofert: 2
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM nie
Nazwa wykonawcy: FUH "ZAB-BYT" Adam Wałeczek
Email wykonawcy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Adres pocztowy: ul. Drobna 12 Kod pocztowy: 41-807 Miejscowość: Zabrze Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
Cena wybranej oferty/wartość umowy 441163.15
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Oferta z najniższą ceną/kosztem 441163.15 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 690963.96 Waluta: PLN Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
IV.8) Informacje dodatkowe:
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: |
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: "Odbudowa muru oporowego w Bielsku - Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski".
- Michał Janocha
- Odsłony: 1951
Ogłoszenie nr 500043228-N-2017 z dnia 13-10-2017 r.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach: "Odbudowa muru oporowego w Bielsku - Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski".
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 582260-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500025139-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, Krajowy numer identyfikacyjny ---, ul. Sienkiewicza 2, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 777 49 26, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faks 32 777 49 99.
Adres strony internetowej (url): www.gliwice.rzgw.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Administracja rządowa niezespolona
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Odbudowa muru oporowego w Bielsku - Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski".
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
EZ/NZM-370-13/17
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: "Odbudowa muru oporowego w Bielsku - Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski". Zakres prac do wykonania: - roboty ziemne mechaniczne /wykopy i nasypy z transportem/ - 622 m3 - grodzie ziemne - 35 m3 - roboty rozbiórkowe elementów betonowych - 53 m3 - elementy stalowe konstrukcji żelbetowych - 8746 kg - roboty żelbetowy (opaska w rzece, mur oporowy) - 78 m3 - mikropale fi 100, fi 300 - 66 szt - drenaż pionowy muru żwirkiem 8-16 mm - 15 m3 - kostka brukowa, asfalt na podbudowie - 164 m2 Wytyczne dla Wykonawcy: 1. Wykonanie oznakowań i stosowanie zatwierdzonego planu organizacji ruchu oraz ograniczeń tonażu środków transportowych (dmc max 20 t) określonych w warunkach wydanych przez MZD Bielsko-Biała. 2. Uwzględnienie w wycenie zastosowania materiałów i technologii robót umożliwiającej wykonanie prac w okresie występowania ujemnych temperatur. 3. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie w ścisłym centrum miasta, na głównej ulicy handlowej, przy ciągłym ruchu pieszych wzdłuż trasy dojazdu, co będzie powodować ograniczenia czasowe w ruchu ciężkich środków transportowych w godz. 1000 - 1800. 4. Teren budowy musi być ogrodzony i zabezpieczony przed wstępem osób postronnych oraz oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5. W wycenie należy uwzględnić koszt demontażu oraz ponownego montażu dwóch latarni ulicznych oraz zasilającego kabla podziemnego. 6. Należy zapewnić ciągły i bezpieczny dostęp klientów do sąsiadujących sklepów oraz wejście do prywatnego budynku. 7. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia tablicy informacyjnej i zawarcia umowy dzierżawy na tymczasowe zaplecze z właścicielem działki 63/2. 8. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do odtworzenia nawierzchni asfaltowej terenu dz. 63/6 wykorzystywanego na dojazd do wykopu oraz ewentualnych napraw nawierzchni brukowej ulic wykorzystywanych na dojazd do budowy. Wykonawca, przed zawarciem umowy zobowiązany jest sporządzić i przekazać Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo – finansowy, będący podstawą odbiorów robót. Harmonogram ten będzie stanowił załącznik Nr 1 do umowy i będzie jej integralną częścią.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45246000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/10/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 426875.52
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Robót Inżynieryjnych "EKOINŻ"
Email wykonawcy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres pocztowy: ul. Beskidzka 19
Kod pocztowy: 34-326
Miejscowość: Zarzezcze
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 526157.22
Oferta z najniższą ceną/kosztem 401617.02
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 662973.71
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: Nadzór Inwestorski Inżyniera Projektu:"Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice - przystosowanie do III klasy drogi wodnej - Etap II" (10-17).
- Michał Janocha
- Odsłony: 2138
Gliwice, 10.10.2017 r.
Wg. Rozdzielnika
Numer ref.: EZ/IP-IR-370-10/17
Numer ogłoszenia w D.U.U.E.: 2017/S 141-290107 z dnia 26.07.2017 r.
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego dla zadania pn.: Nadzór Inwestorski Inżyniera Projektu nad realizacją Przedsięwzięć:
1) Modernizacja śluzy Nowa Wieś
2) Modernizacja śluzy Sławięcice
realizowanych w ramach Projektu „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II”
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I OFERTACH ODRZUCONYCH W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach działając zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 t.j.), dalej: p.z.p. zawiadamia, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne pn. Nadzór Inwestorski Inżyniera Projektu nad realizacją Przedsięwzięć:
1) Modernizacja śluzy Nowa Wieś
2) Modernizacja śluzy Sławięcice
realizowanych w ramach Projektu „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II”
I) Za najkorzystniejszą uznano Ofertę nr 2 złożoną przez:
Konsorcjum firm:
Lider konsorcjum: Sweco Consulting Sp. z o.o.
ul. Franklina Roosevelta 22
60-829 Poznań
Partner konsorcjum: INKO Consulting Sp. z o.o.
ul. Dworcowa 18/6
43-200 Pszczyna
Uzasadnienie wyboru:
Na podstawie złożonych w postępowaniu oświadczeń i dokumentów Zamawiający stwierdza, że Wykonawca - Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: Sweco Consulting Sp. z o.o.,
ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, Partner konsorcjum: INKO Consulting Sp. z o.o., ul. Dworcowa 18/6, 43-200 Pszczyna nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia wszystkie warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, a złożona przez niego oferta jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Jednocześnie Wykonawca otrzymał najwyższą liczbę punktów wyliczonych w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ.
II) W niniejszym postępowaniu oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1) Oferta nr 1:
EPC Consulting Engineers Sp. z o.o.
ul. Obrońców Modlina 16
30-733 Kraków
Oferta została odrzucona.
Podstawa prawna odrzucenia:
1. Brak formularza cenowego – art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp
2. Brak oryginału dokumentu wadialnego – art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp
3. Brak pełnomocnictwa – Zamawiający nie wzywa do przedłożenia pełnomocnictwa zgodnie z art. 26 ust. 3a w zw. z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 7b Pzp.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Stan faktyczny:
Analiza złożonej oferty w ramach przedmiotowego postępowania ujawniła następujące braki:
1. Brak formularza cenowego do złożonej oferty,
2. Brak oryginału dokumentu wadialnego,
3. Brak pełnomocnictwa.
Uzasadnienie:
1. Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp zamawiający odrzuca ofertę, jeśli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp.
Wykonawca EPC Consulting nie przedłożył do oferty formularza cenowego. Braku takiego nie da się konwalidować po przez jego uzupełnienie. Zamawiający nie może wzywać o jego uzupełnienie (art. 87 ust. 1 Pzp). Tym samym brak taki stanowi podstawę do odrzucenia oferty Wykonawcy, jako niezgodnej z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Potwierdzeniem powyższego jest m.in. orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej:
Wyrok KIO z dnia 05-05-2015 (KIO 820/15):
„1. Brak złożenia formularza cenowego nie można traktować jedynie jako braku o charakterze formalnym. Formularz cenowy stanowi istotny element oferty, zawierający elementy oświadczenia woli wykonawcy odnoszące się do kluczowej części oferty, a mianowicie do ceny oferty. Nie powinno budzić wątpliwości, że taki brak jak brak ceny dyskwalifikuje ofertę i wada ta nie podlega konwalidowaniu w żaden sposób.
2. W sytuacji, gdy specyfikacja wymaga podania określonych informacji a oferta ich nie zawiera, wypełnia to dyspozycję art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Treść oferty nie odpowiada wówczas treści specyfikacji, gdyż nie przedstawia elementów, które zgodnie z jej wymogami powinny zostać ujęte w ofercie.”
2. Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp zamawiający odrzuca ofertę, jeśli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, jeżeli zamawiający żądał wniesienia wadium.
Zgodnie z zapisami SIWZ, cyt.:
Pkt. 16.4.:
„Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w kasie RZGW w Gliwicach, pokój 408 i musi obejmować cały okres związania ofertą. Kopie dokumentów należy dołączyć do oferty.
(…)”
Analiza złożonej oferty oraz wewnętrznych dokumentów Zamawiającego dokumentujących wpływ korespondencji świadczy jednoznacznie, iż EPC Consulting nie złożył Zamawiającemu oryginału dokumenty wadialnego.
Zgodnie z jednolitym stanowiskiem doktryny oraz orzecznictwa, w przypadku wadium wnoszonego w formie gwarancji bankowej jest ono skutecznie wniesione, m.in. wtedy gdy najpóźniej w terminie składania ofert zamawiający otrzyma stosowny dokument, a zatem w chwili fizycznego wejścia przez zamawiającego w posiadanie takiego dokumentu (doręczenie dokumentu gwarancyjnego zamawiającemu). Zachowanie tego wymagania gwarantuje zamawiającemu zabezpieczenie jego interesów. Konsekwencją niedostarczenia przez wykonawcę przed upływem terminu składania ofert oryginału gwarancji skutkuje uznaniem, że wadium nie zostało wniesione i tym samym ma zastosowanie art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp.
Należy przy tym podkreślić, że wadium nie stanowi treści oferty, ani też nie należy do katalogu dokumentów, które można uzupełnić w trybie art. 26 ust. 3 Pzp lub wyjaśnić zgodnie z art. 26 ust. 4 Pzp.
Dokument wadium po terminie złożenia oferty nie podlega uzupełnieniu, zatem stwierdzenie wadliwości zabezpieczenia oferty wadium powoduje obowiązek odrzucenia oferty wykonawcy.
3. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający działając zgodnie z art. 26 ust. 3a w zw. z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 7b Pzp. nie wzywa do uzupełnienia braków ofert w postaci pełnomocnictwa.
2) Oferta nr 2:
Konsorcjum firm:
Lider konsorcjum: Sweco Consulting Sp. z o.o.
ul. Franklina Roosevelta 22
60-829 Poznań
Partner konsorcjum: INKO Consulting Sp. z o.o.
ul. Dworcowa 18/6
43-200 Pszczyna
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Cena" – 60 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Korekta wynagrodzenia miesięcznego wykonawcy z tytułu nieobecności Inżyniera Projektu lub Rezydentów" – 0 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Korekta wynagrodzenia miesięcznego wykonawcy z tytułu naruszenia obowiązków przez Inżyniera lub pracowników zespołu Inżyniera Projektu" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie Inżyniera Projektu (Koordynatora Projektu)" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie zawodowe Inspektora Nadzoru w specjalności inżynierii hydrotechnicznej" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Okres gwarancji" – 5 pkt
Łączna liczba punktów – 95 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
3) Oferta nr 3:
ECM Group Polska S.A.
Rondo ONZ 1
00-124 Warszawa
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Cena" – 33,64 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Korekta wynagrodzenia miesięcznego wykonawcy z tytułu nieobecności Inżyniera Projektu lub Rezydentów" – 0 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Korekta wynagrodzenia miesięcznego wykonawcy z tytułu naruszenia obowiązków przez Inżyniera lub pracowników zespołu Inżyniera Projektu" – 0 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie Inżyniera Projektu (Koordynatora Projektu)" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie zawodowe Inspektora Nadzoru w specjalności inżynierii hydrotechnicznej" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Okres gwarancji" – 0 pkt
Łączna liczba punktów – 53,64 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
4) Oferta nr 4:
PROKOM Construction Sp. z o.o.
ul. Spółdzielcza 2
41-200 Sosnowiec
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Cena" – 49,51 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Korekta wynagrodzenia miesięcznego wykonawcy z tytułu nieobecności Inżyniera Projektu lub Rezydentów" – 5 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Korekta wynagrodzenia miesięcznego wykonawcy z tytułu naruszenia obowiązków przez Inżyniera lub pracowników zespołu Inżyniera Projektu" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie Inżyniera Projektu (Koordynatora Projektu)" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie zawodowe Inspektora Nadzoru w specjalności inżynierii hydrotechnicznej" – 10 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Okres gwarancji" – 5 pkt
Łączna liczba punktów – 89,51 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
INFORMACJA
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 1 p.z.p. umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie - ETAP I - Zbiornik Przeczyce" - dzia
- Elzbieta Witkowska-Kwitek
- Odsłony: 1905
Gliwice, dnia 10.10.2017 r.
Wg Rozdzielnika
Numer ref.: EZ/NZP-370-6/17
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 107-214428
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego dla zadania pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie - ETAP I - Zbiornik Przeczyce" - działanie III: Udrożnienie koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420 tj. na odcinku od zbiornika Kuźnica Warężyńska do zb. Przeczyce oraz kanału ulgi".
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I OFERTACH ODRZUCONYCH
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach działając zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 tekst jedn.), dalej: p.z.p. zawiadamia, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne na "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska
i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie - ETAP I - Zbiornik Przeczyce" - działanie III: Udrożnienie koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420 tj. na odcinku od zbiornika Kuźnica Warężyńska do zb. Przeczyce oraz kanału ulgi".
I) Za najkorzystniejszą uznano Ofertę nr 4 złożoną przez:
Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych
mgr inż. Wojciech Ferenc
ul. Kolejowa 1-82
Ozimek
Uzasadnienie wyboru:
Na podstawie złożonych w postępowaniu oświadczeń i dokumentów Zamawiający stwierdza, że Wykonawca – Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych W. Ferenc z miejscowości Ozimek nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia wszystkie warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, a złożona przez niego oferta jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Jednocześnie Wykonawca otrzymał najwyższą liczbę punktów wyliczonych w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu.
II) W niniejszym postępowaniu oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1) Oferta nr 1:
STRABAG Sp. z o.o.
05-800 Pruszków, ul. Parzniewska 10
Wskazana oferta została odrzucona.
Podstawa prawna:
- art. 89 ust. 1 pkt 7a w zw. z art. 85 ust. 2 p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Zamawiający wezwał Wykonawcę pismem z dnia 26.09.2017r. znak EZ/NZP-370-6/17/17663, w przedmiotowym postępowaniu do przedłużenia terminu związania ofertą o 60 dni z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium , Wykonawca nie przedłużył terminu związania ofertą oraz okresu ważności wadium, co należy uznać za nie wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu.
W przedmiotowym stanie faktycznym, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p., gdyż Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
Tym samym Oferta nr 1 została odrzucona.
2) Oferta nr 2:
Usługi Hydrotechniczne Robert Śliwiński
87-853 Kruszyn, Nowa Wieś, ul. Jana Pawła II nr 27
Wskazana oferta została odrzucona.
Podstawa prawna:
- art. 89 ust. 1 pkt 7a w zw. z art. 85 ust. 2 p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Zamawiający wezwał Wykonawcę pismem z dnia 26.09.2017r. znak EZ/NZP-370-6/17/17662, w przedmiotowym postępowaniu do przedłużenia terminu związania ofertą o 60 dni z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium , Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą oraz okresu ważności wadium.
W przedmiotowym stanie faktycznym, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p., gdyż Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
Tym samym Oferta nr 2 została odrzucona.
3) Oferta nr 3:
Skanska S.A.
ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" - 39,35 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Zwiększenie wysokości kary za opóźnienie w wykonaniu całości robót" - 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 20 pkt
Łączna liczba punktów – 79,35 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
4) Oferta nr 4:
Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych
Wojciech Ferenc
46-040 Ozimek, ul. Kolejowa 1-82
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" - 60 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Zwiększenie wysokości kary za opóźnienie w wykonaniu całości robót " - 20 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Wydłużenie gwarancji" - 20 pkt
Łączna liczba punktów – 100 pkt
Liczba otrzymanych punktów wynika z treści złożonej oferty. Wyliczeń dokonano w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu oraz w stosunku do pozostałych ofert podlegających ocenie w przedmiotowym postępowaniu.
5) Oferta nr 5:
Konsorcjum firm:
Lider konsorcjum: STAWECKI HOLDING Sp. z o.o. Sp. K.
25-324 Kielce, ul. Legnicka 28
Partner konsorcjum: ESC Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Emilian Stawecki
25-324 Kielce, ul. Legnicka 28
Wskazana oferta została odrzucona.
Podstawa prawna:
- art. 89 ust. 1 pkt 7a pzp w zw z art. 85 ust. 2 pzp.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Zamawiający wezwał Wykonawcę pismem z dnia 26.09.2017r. znak EZ/NZP-370-6/17/17664, w przedmiotowym postępowaniu do przedłużenia terminu związania ofertą o 60 dni z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą oraz okresu ważności wadium.
W przedmiotowym stanie faktycznym, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p., gdyż Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
Tym samym Oferta nr 5 została odrzucona.
6) Oferta nr 6:
RPM Spółka Akcyjna
42-700 Lubliniec, ul. Niegolewskich 7
Wskazana oferta została odrzucona.
Podstawa prawna:
- art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p. w zw. z art. 85 ust. 2 p.z.p.
- art. 89 ust. 1 pkt 4 p.z.p. w zw. z art. 90 ust. 3 p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
I.
Zamawiający wezwał Wykonawcę pismem z dnia 26.09.2017r. znak EZ/NZP-370-6/17/17665, w przedmiotowym postępowaniu do przedłużenia terminu związania ofertą o 60 dni z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, Wykonawca nie przedłużył terminu związania ofertą oraz okresu ważności wadium, co należy uznać za nie wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu.
W przedmiotowym stanie faktycznym, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p., gdyż Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
II.
Zamawiający pismem z dnia 22.08.2017 r. znak EZ/NZP-370-6/17/15656 wezwał Wykonawcę - RPM Spółka Akcyjna do złożenia wyjaśnień popartych dowodami w zakresie dotyczącym rażąco niskiej ceny.
W wyniku braku odpowiedzi na wezwanie i tym samym nieudzielenie wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny, zamawiający podjął decyzję o odrzuceniu oferty Wykonawcy jako zawierającą rażąco niską cenę, zgodnie z art.89 ust.1 pkt 4 w zw. z art.90 ust. 3 p.z.p.
Tym samym Oferta nr 6 została odrzucona.
7) Oferta nr 7:
Konsorcjum firm:
Lider konsorcjum: SILESIA INVEST - S.C.
44-100 Gliwice, ul. Józefa Wieczorka 18-20
Partner konsorcjum: BUILDUP POLAND Sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała, ul. Oliwkowa 8 A
Wskazana oferta została odrzucona.
Podstawa prawna:
- art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p. w zw. z art. 85 ust. 2 p.z.p.
- art. 89 ust. 1 pkt 4 p.z.p. w zw. z art. 90 ust. 3 p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
I.
Zamawiający wezwał Wykonawcę pismem z dnia 26.09.2017r. znak EZ/NZP-370-6/17/17666, w przedmiotowym postępowaniu do przedłużenia terminu związania ofertą o 60 dni z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, Wykonawca nie przedłużył terminu związania ofertą oraz okresu ważności wadium, co należy uznać za nie wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu.
W przedmiotowym stanie faktycznym, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a p.z.p., gdyż Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
II.
Zaproponowana przez Wykonawcę - SILESIA INVEST - S.C. cena ofertowa była o 56,22% mniejsza od szacunkowej wartości zamówienia i tym samym posiadała znamiona rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia (art. 90 ust. 1a p.z.p.). Zamawiający zgodnie z art. 90 ust. 1 p.z.p., pismem z dnia 22.08.2017 r. (znak: EZ/NZP-370-6/17/15657) wezwał SILESIA INVEST - S.C. do złożenia wyjaśnień popartych dowodami dotyczącymi rażąco niskiej ceny. Zamawiający w wezwaniu wskazał firmie SILESIA INVEST - S.C. na te elementy oferty, które implikowały na wysokość ceny oferty. Zamawiający w pierwszym wezwaniu w sprawie rażąco niskiej ceny wskazał, iż „wezwanie można wykonać poprzez doręczenie szczegółowych udokumentowanych wyliczeń dotyczących kosztów wykonania robót, których wezwanie dotyczy, w tym uwzględniając koszty pracy, materiałów, sprzętu i inne koszty rzeczowe lub innego materiału dowodowego."
Wyjaśnienia Wykonawcy - SILESIA INVEST - S.C. złożone w piśmie znak 331/P/08/2017
z dnia 30.08.2017 roku, będące odpowiedzią na pierwsze wezwanie Zamawiającego okazały się niewystarczające. Wyjaśnienia były niekompletne, nieprecyzyjne i nie zawierały dowodów na przyjęte ceny materiałów i sprzętu. Tym samym nie przekonały one Zamawiającego, że zaoferowana cena nie rodzi ryzyka niewykonania przedmiotowego zamówienia. Ponadto, z uwagi na fakt, że SILESIA INVEST - S.C. w złożonych wyjaśnieniach nie przedstawiła dowodów na przyjęte ceny materiałów i sprzętu, zaniżyła normatywy czasowe robocizny i sprzętu ujęte w podstawie wyceny oraz nie ujęła ceny rury przewodowej dla wykonania przepustu w pozycji kosztorysowej 40, a ponadto pozycja kosztorysowa 41 wyjaśnień wymagała doszczegółowienia w zakresie wskazania odległości dowozu kamienia, Zamawiający wezwał do złożenia kolejnych wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny.
W dniu 13.09.2017 r. Zamawiający pismem znak: EZ/NZP-370-6/17/16943 ponownie wezwał firmę SILESIA INVEST - S.C. do uzupełnienia i doszczegółowienia wyjaśnień, mających na celu rozwianie wątpliwości Zamawiającego w zakresie rażąco niskiej ceny. Zadano pytania m in. o pozycje kosztorysu nr poz. 15, poz.16, poz. 26, poz. 65, poz. 66, poz. 72, poz. 41 (dowóz kamienia na budowę - uzupełnienie o odległość oraz sposób załadunku i dowozu kamienia na budowę) wraz z przedłożeniem dowodów na przyjęte ceny materiałów i sprzętu.
Firma SILESIA INVEST - S.C. w odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie przysłała kolejne wyjaśnienia (pismo z dnia 15.09.2017r., znak 353/P/09/2017). Analiza przesłanych wyjaśnień wykazała, że SILESIA INVEST - S.C. powołuje się na posiadanie własnego złoża kamienia przeznaczonego na przedmiotową inwestycję, który bezsprzecznie stanowi najbardziej cenotwórczą pozycję materiałową - co przyznaje w przedmiotowym piśmie, jednak nie załącza żadnych dowodów na posiadanie złoża kamienia oraz koncesji na jego wydobycie, a także nie wykazuje w żaden sposób, że wydobywany przez nich kamień spełnia parametry wymagane w specyfikacji technicznej, tj.
- STWiORB - cz. 1 str. 40 p. 2.1.2.
- STWiORB cz.2 str. 42 i 43 p. 2.1. i p. 2.1.2.
Z uwagi na powyższe, Zamawiający w dniu 26.09.2017 r. skierował do firmy SILESIA INVEST - S.C. trzecie wezwanie z prośbą o złożenie dowodów na posiadanie złoża kamienia przeznaczonego na przedmiotową inwestycję oraz koncesji na wydobycie przedmiotowego kamienia i wykazania, że jego parametry nie są niższe niż wymagane w specyfikacji technicznej, tj.:
- STWiORB - cz. 1 str. 40 p. 2.1.2.
- STWiORB cz.2 str. 42 i 43 p. 2.1. i p. 2.1.2.
Wykonawca - SILESIA INVEST - S.C. pozostawił powyższe wezwanie bez odpowiedzi.
Podsumowując, przedłożone wyjaśnienia nie mogą być przez Zamawiającego zaakceptowane, ponieważ firma SILESIA INVEST - S.C. nie udzieliła wyjaśnień na trzecie z wezwań o wyjaśnienie w sprawie rażąco niskiej ceny (pismo z dnia 26.09.2017 r. znak EZ/NZP-370-6/17/17661) oraz nie złożyła dowodów na potwierdzenie zasadności wyjaśnień udzielonych w piśmie z dnia 15.09.2017 r. znak 353/P/09/2017 dotyczących ceny kamienia do wykonania narzutu - najbardziej cenotwórczej pozycji materiałowej.
Z uwagi na duży zakres prac umocnieniowych, a co za tym idzie dużą ich wartość, istotne było aby firma SILESIA INVEST - S.C. przedstawiła dowody na przyjęte ceny materiałów i sprzętu.
Wykonawca nie przedstawił dowodów potwierdzających zasadność przyjętej ceny jednej z najbardziej cenotwórczych pozycji materiałowych, jaką jest kamień do wykonania narzutu z kamienia, które umożliwiłyby ustalenie, że Wykonawca prawidłowo oszacował koszty robót, które zamierza wykonać. Celem art. 90 ustawy PZP jest umożliwienie Zamawiającemu zweryfikowania poprawności dokonanej przez Wykonawcę kalkulacji ceny, a nie złożenie ogólnego zapewnienia, że Wykonawca wykona zamówienie za oszacowaną przez siebie cenę. Brak zażądanych dowodów potwierdzających, że cena jest realna i nie jest rażąco niska, stanowi podstawę do odrzucenia oferty Wykonawcy (wyrok KIO z dnia 7.06.2010r.,sygn..akt KIO 929/10). . Podkreślenia wymaga fakt, iż obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy (art. 90 ust. 2 p.z.p.).
Zgodnie z artykułem 90 ust. 3 p.z.p. zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia”. Zgodnie z ugruntowanym stanowiskiem orzecznictwa złożenie wyjaśnień, które nie rozpraszają wątpliwości Zamawiającego, co do rynkowego charakteru oferty, zrównane jest w skutkach z niezłożeniem wyjaśnień i powoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 90 ust. 3 p.z.p.
Tym samym Oferta nr 7 została odrzucona.
INFORMACJA
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 1 p.z.p. umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: "Remont jazu na Kanale Gliwickim w km 12+600 - etap I" (14-17)
- Elzbieta Witkowska-Kwitek
- Odsłony: 1356
Gliwice, 06.10.2017 r.
EZ/ZZKiKG-370-14/17
Wg rozdzielnika
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach działając zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) – Prawo zamówień publicznych zawiadamia, że w wyniku rozstrzygnięcia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: "Remont jazu na Kanale Gliwickim w km 12+600 - etap I".
- ogłoszonego w BZP nr 588196-N-2017 z dnia 2017-09-14 r.
I. Za najkorzystniejszą uznano ofertę nr 1 złożoną przez:
1) FUH "ZAB-BYT" Adam Wałeczek
ul. Drobna 12, 41-807 Zabrze
cena wybranej oferty (brutto) - 441 163,15 zł
termin wykonania zamówienia: 06.12.2017 r.
Uzasadnienie:
Na podstawie złożonych w postępowaniu oświadczeń i dokumentów Zamawiający stwierdza, że Wykonawca – FUH "ZAB-BYT" z Zabrza nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia wszystkie warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, a złożona przez niego oferta jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Jednocześnie Wykonawca otrzymał najwyższą liczbę punktów wyliczonych
w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ.
II. W postępowaniu zostały złożone oferty następujących Wykonawców:
Oferta nr 1:
FUH "ZAB-BYT" Adam Wałeczek
ul. Drobna 12, 41-807 Zabrze
cena ofertowa (brutto) – 441 163,15 zł
termin wykonania zamówienia: 06.12.2017 r.
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" - 60 pkt.
Liczba przyznanych punktów w kryterium "termin wykonania zamówienia" - 40 pkt.
Łączna liczba punktów – 100 pkt
Oferta nr 2:
BUILDUP POLAND Sp. z o.o.
ul. Oliwkowa 8 A, 43-300 Bielsko-Biała
cena ofertowa (brutto) – 690 963,96 zł
termin wykonania zamówienia: 06.12.2017 r.
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" - 38,31 pkt.
Liczba przyznanych punktów w kryterium "termin wykonania zamówienia" - 40 pkt.
Łączna liczba punktów – 78,31 pkt
INFORMACJA
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 p.z.p. umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: "Odbudowa muru oporowego w Bielsku-Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski" (13-17)
- Michał Janocha
- Odsłony: 1861
Gliwice, 04.10.2017 r.
Wg. Rozdzielnika
Numer ref.: EZ/NZM-370-13/17
Numer ogłoszenia w BZP: 582260-N-2017 z dnia 04.09.2017 r.
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego dla zadania pn.: „Odbudowa muru oporowego w Bielsku-Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski”
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I OFERTACH ODRZUCONYCH W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach działając zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 t.j.), dalej: p.z.p. zawiadamia, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne pn. „Odbudowa muru oporowego w Bielsku-Białej na lewym brzegu rz. Białej, na odcinku od mostu w ciągu ul. 11-go Listopada do DH Wokulski”
I) Za najkorzystniejszą uznano Ofertę nr 3 złożoną przez:
Zakład Robót Inżynieryjnych
EKOINŻ Jerzy Ślepecki
ul. Beskidzka 19
34-326 Zarzecze
Uzasadnienie wyboru:
Na podstawie złożonych w postępowaniu oświadczeń i dokumentów Zamawiający stwierdza, że Wykonawca – Zakład Robót Inżynieryjnych EKOINŻ Jerzy Ślepecki z Zarzecza nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia wszystkie warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, a złożona przez niego oferta jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Jednocześnie Wykonawca otrzymał najwyższą liczbę punktów wyliczonych w oparciu o kryteria wynikające z postanowień SIWZ.
II) W niniejszym postępowaniu oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1) Oferta nr 1:
INŻBUD Tomasz Trepka,
ul. Drzymały 8
44-200 Rybnik
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" – 47,62 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie kierownika robót pełniącego funkcję kierownika budowy” – 0 pkt
Łączna liczba punktów – 47,62 pkt
W celu przyznania punktów w kryterium ” Doświadczenie kierownika robót pełniącego funkcję kierownika budowy” Zamawiający wymagał, aby Wykonawca w tabeli będącej częścią pkt 4 Formularza 2.1. Oferty, podał: „Opis (rodzaj) zadania” na którym osoba przewidziana na stanowisko Kierownika robót pełniącego funkcję kierownika budowy posiada wymagane postanowieniami SIWZ doświadczenie. Wykonawca - INŻBUD Rybnik we wskazanej powyżej tabeli w poz. 1,3,4,5 wpisał: "Kierownik budowy", tym samym nie wskazał niezbędnych do oceny informacji czy wymienione zadania kwalifikują się do uzyskania punktów w kryterium.
W związku z powyższym zadania te nie były brane pod uwagę i przyznano im 0 punktów. Jednocześnie w poz. 2 przedmiotowej tabeli Wykonawca wskazuje zadanie: "Remont rzeki Piotrówki w km 14+300-19+000 w m. Marklowice, Zebrzydowice - usuwanie szkód powodziowych z 2010 r.", które realizował na rzecz Zamawiającego, jednak w jego zakresie nie wykonywano palowania ani muru oporowego dlatego też przyznano za to zadanie 0 punktów.
2) Oferta nr 2:
Konsorcjum:
Lider konsorcjum - Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe „TOMBIZ” Tomasz Bizoń
ul. Bielska 36
43-200 Pszczyna
Partner konsorcjum – Budownictwo Wodno- Inżynieryjne i Drogowe Sp. z o.o.
ul. Bielska 36
43-200 Pszczyna
(dalej łącznie zwanym jako: "TOMBIZ" Pszczyna.)
Oferta została odrzucona.
Podstawa prawna odrzucenia:
- art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Zamawiający wskazał w pkt 15 IDW Opis sposobu obliczania ceny oferty tj:
Ck = L x Cj
gdzie:
Ck- cena kosztorysowa netto
L- ilość jednostek przedmiarowych
Cj – jest to cena jednostkowa podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Obliczoną w ten sposób cenę oferty (wartość brutto) Wykonawca miał przenieść do punktu 3 formularza Oferta (Formularz 2.1 do SIWZ).
Wykonawca - "TOMBIZ" Pszczyna w Kosztorysie ofertowym stanowiącym treść oferty w pozycjach:
-22. SST-7 Opłata za przyjęcie gruzu na wysypisku
-23. SST-3 Opłata za przyjęcie ziemi na wysypisku
-24. ST-1 Opłata za przyjęcie nawierzchni bitumicznej na wysypisku
-25. ST-1 Demontaż balustrad schodowych i balkonowych oraz konstrukcji schodów i świetlików stalowych
- zamiast ceny jednostkowej podał jednostkę obmiarową - "1 kpl", która dodatkowo jest niezgodna z jednostką obmiarową wskazaną w Kosztorysie ofertowym (Tom IV SIWZ), gdyż Zamawiający wskazał, że dla w/w pozycji 22,23,24 jednostką obmiarową jest 1 m³, a dla poz. 25 szt. Brak cen jednostkowych w w/w pozycjach Kosztorysu ofertowego Wykonawcy - "TOMBIZ" Pszczyna uniemożliwia rozliczenie robót zgodnie z § 7 projektu umowy, zgodnie z którym rozliczenie robót opierać się będzie na zryczałtowanych cenach jednostkowych i Kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy. Zgodnie z zapisem § 7 ust. 2 umowy: "Ostateczne wynagrodzenie za wykonanie robót stanowiących Przedmiot Umowy, nie wyższe niż określone w ust. 1, wyliczone zostanie w oparciu o ceny i wskaźniki wyszczególnione w kosztorysie ofertowym oraz wedle ilości rzeczywiście wykonanych robót, potwierdzonych pod względem zasadności i odebranych przez Zamawiającego".
W związku z powyższym brak cen jednostkowych w Kosztorysie ofertowym Wykonawcy "TOMBIZ" Pszczyna uniemożliwia jednostkowe rozliczenie rzeczywiście wykonanych robót we wskazanych powyżej pozycjach kosztorysowych (poz. 22, 23, 24, 25)
Zamawiający uznał powyższe za niezgodne z zapisami SIWZ i odrzucił ofertę na podstawie art. 89. 1 pkt 2 p.z.p.
3) Oferta nr 3:
Zakład Robót Inżynieryjnych
EKOINŻ Jerzy Ślepecki
ul. Beskidzka 19
34-326 Zarzecze
Uzasadnienie oceny oferty:
Liczba przyznanych punktów w kryterium "cena" - 60 pkt
Liczba przyznanych punktów w kryterium "Doświadczenie kierownika robót pełniącego funkcję kierownika budowy” – 40 pkt
Łączna liczba punktów – 100 pkt
INFORMACJA
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 p.z.p. umowa może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia "Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice - przystosowanie do III klasy drogi wodnej" (12-17)
- Elzbieta Witkowska-Kwitek
- Odsłony: 1969
05/09/2017 S169 - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura negocjacyjna bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu
I.II.IV.V.VI.
Polska-Gliwice: Budowa obiektów inżynierii wodnej
2017/S 169-346544
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Wyniki postępowania
Roboty budowlane
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
ul. Sienkiewicza 2
Gliwice
44-100
Polska
Osoba do kontaktów: Beata Jędrzejewska, Marta Wilk
Tel.: +48 327774926
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 327774999
Kod NUTS: PL22
Adresy internetowe:
Główny adres: www.gliwice.rzgw.gov.pl
I.2)Wspólne zamówienie
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja rządowa niezespolona
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: gospodarka wodna
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia „Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej” – Faza II.
Numer referencyjny: EZ/JRP-370-12/17
II.1.2)Główny kod CPV
45240000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót zabezpieczających mających na celu dokończenie montażu łożyskowania segmentu i napędu mimośrodu segmentu komory północnej wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym remontowanych elementów dla zadania Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia „Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej” Faza II. Szczegółowy zakres robót został opisany w dokumentacji przedmiotowego postępowania (załącznik nr 3).
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.7)Całkowita wartość zamówienia (bez VAT)
Wartość bez VAT: 14 532.32 PLN
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL22
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Śluza Dzierżno zlokalizowana w km 30+890 Kanału Gliwickiego, województwo śląskie, powiat Gliwice, gmina Pyskowice.
II.2.4)Opis zamówienia:
Wykonanie robót zabezpieczających konstrukcję i mechanizmy segmentu komory północnej śluzy Dzierżno, inwestycji Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia „Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej” Faza II koniecznych do wykonania, wskutek odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z Wykonawcą. Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Roboty zabezpieczające polegać będą na dokończeniu przerwanego, wskutek odstąpienia Zamawiającego od umowy z Wykonawcą, montażu łożyskowania segmentu i napędu mimośrodu komory północnej śluzy Dzierżno wraz z dokończeniem zabezpieczenia antykorozyjnego remontowanych elementów.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Umowa o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-001/16-00.
II.2.14)Informacje dodatkowe
W Przewodniku dla Beneficjenta Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dopuszczono możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie przepisu art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy w sytuacji zagrożenia katastrofą budowlaną.
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Udzielenie zamówienia bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w przypadkach wymienionych poniżej
Ze względu na wystąpienie pilnej konieczności spowodowanej wydarzeniami, których instytucja zamawiająca nie mogła przewidzieć, oraz zgodnie z warunkami ściśle określonymi w dyrektywie
Wyjaśnienie:
Zamawiający realizuje inwestycję pn. Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia „Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej”, dla wykonania której udzielił zamówienia i zawarł umowę o roboty budowlane nr 17/EZ/JRP-TKG/370/2012 z 5.10.2012 r. z Navimor-Invest S.A. (obecnie w restrukturyzacji).Zamawiający oświadczeniem z 22.6.2017 r. odstąpił od wskazanej powyżej umowy z winy Wykonawcy.W konsekwencji wezwano Navimor-Invest S.A. do dokonania inwentaryzacji, opuszczenia placu budowy i zabezpieczenia przerwanych robót, w szczególności dokończenie montażu mechanizmów i łożyskowania tymczasowo zabezpieczonego (podwieszonego na pasach i wciągnikach) segmentu komory północnej. Wykonawca odmówił wykonania wspomnianych robót zabezpieczających. Zamawiający, po zasięgnięciu opinii Projektanta i Inspektora Nadzoru branży mechanicznej zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, przedmiotem którego będzie zabezpieczenie części robót przerwanych wskutek odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Poprzez wyjątkową sytuację na ogół rozumie się nietypowe zdarzenie, obiektywnie nieprzewidywalne i mało prawdopodobne. Zgodnie z orzecznictwem KIO zdarzeniem o wyjątkowym charakterze może być rozwiązanie umowy na skutek złożenia oświadczenia o odstąpieniu przez Zamawiającego (Uchwała KIO z 6.8.2010 r. sygn. akt KIO/KD/58/10 oraz Uchwała KIO z 8.3.2014 r. sygn. akt KIO/KD/13/14).Zgodnie ze stanowiskiem Izby zawartym w uchwale, zamawiający ma do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdy wykonawca nie spełnia umówionego świadczenia. Natychmiastowe wykonanie zamówienia uzasadnione jest koniecznością zabezpieczenia obiektu śluzy przed skutkami awarii tymczasowych zabezpieczeń segmentu, która spowodowałaby katastrofę budowlaną o trudnych do przewidzenia rozmiarach i skutkach. Nie ulega wątpliwości,że zabezpieczenie segmentu o masie 64 ton na wciągnikach i pasach z tworzywa sztucznego jest tymczasowe i winno być jak najszybciej zastąpione mocowaniem docelowym. Szczegółowe uzasadnienie zawiera dokumentacja postępowania.
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.8)Informacje o zakończeniu dynamicznego systemu zakupów
IV.2.9)Informacje o zakończeniu zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w postaci wstępnego ogłoszenia informacyjnego
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Zamówienie nr: EZ/JRP-370-12/17
Nazwa:
Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia „Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej” Faza II
Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
24/08/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 1
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
Andar Anna Sitko
ul. Gwardii Ludowej 10/22
Gliwice
44-121
Polska
Tel.: +48 784693004
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kod NUTS: PL22
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 13 829.12 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.3)Informacje dodatkowe:
Zamawiający powierza wykonanie robót budowlanych objętych zakresem zadania: Przebudowa, rozbudowa i remont śluzy Dzierżno w ramach przedsięwzięcia „Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym z zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej” Faza II, polegających na wykonaniu robót zabezpieczających – dokończenie montażu łożyskowania segmentu i napędu mimośrodu segmentu komory północnej wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym remontowanych elementów.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17 a
Warszawa
02-676
Polska
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
01/09/2017