banerek

Konsultacje społeczne
„Harmonogramu i programu prac związanych z aktualizacją planów gospodarowania wodami…”
oraz „Przeglądu istotnych problemów gospodarki wodnej …”
(01.09.2011-29.02.2012)


Zgodnie z art. 119 ust. 7 pkt 1, 2 ustawy Prawo wodne Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej informuje o rozpoczęciu konsultacji społecznych dokumentów, związanych z procesem wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej, służących sporządzeniu aktualizacji planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy (II cykl planistyczny).

Przedmiot konsultacji

Konsultacjom społecznym podlegają projekty dwóch dokumentów:

  • „Harmonogramu i programu prac związanych z aktualizacją planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić w drodze konsultacji społecznych”, który jest tabelarycznym zestawieniem planowanych zadań, wraz z podaniem instytucji odpowiedzialnych za ich wykonanie oraz terminu realizacji.
  • „Przeglądu istotnych problemów gospodarki wodnej dla obszarów dorzeczy”, przedstawiający wstępną listę oraz opis najważniejszych problemów związanych z gospodarowaniem wodami.

 

W tym roku kończy się II kadencja Rad GWRW MW i GO – w dniu 17 października 2011 r. wygasają mandaty członków Rad. Członkowie Rad, którzy kontynuując dzieło swoich poprzedników, działających w ramach I kadencji przez okres 4 lat, godnie reprezentowali obszar swojego regionu wodnego przygotowując dokumenty, takie jak (projekty) uchwały, stanowiska, apele – dotyczące zarówno zagadnień zawiązanych z konsultacjami społecznymi (udziałem społeczeństwa), jak również sprawami związanymi bezpośrednio z konkretnymi problemami gospodarki wodnej.

Zapraszamy do zapoznania się z

z II spotkania czesko-polskiej grupy roboczej do spraw kanału wodnego DOL.

 

 

Informujemy, iż od dnia 1 lutego 2011 r. istnieje możliwość

zgłaszania kandydatów

do Rad Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych Małej Wisły i Górnej Odry

kadencji 2011-2015

Rady Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych Małej Wisły i Górnej Odry są organami opiniodawczo-doradczymi Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach.

Z dniem 17 października 2011 r. wygasają mandaty członków Rad GWRW MW i GO II kadencji /2007-2011/.

W skład każdej z Rad GWRW wchodzi (w myśl art. 100 ust. 3 Prawa Wodnego) 30 członków. Do zgłaszania kandydatów uprawnione są:

Skład osobowy Rady Gospodarki Wodnej Regionu Wodnego Małej Wisły i Górnej Odry


Lp.

Nazwisko i Imię

Adres email

1

BOŻEK JACEK

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2

BRYLSKI HENRYK

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3

BUCHTA ANNA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

4

BURZAK ROKSANA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

5

CIURA KONRAD

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6

CHRZĄSZCZ ELŻBIETA

chrząTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

7

DYKA MARIUSZ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

8

FILIPEK KRZYSZTOF

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

9

GATYS IRENA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

10

JANIK MARCIN

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

11

KSIĄŻEK JAN

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

12

KUBICKA DOROTA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

13

MACHA PAWEŁ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

14

OLIWA MARIA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

15

PALUCH HENRYK

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

16

PUSTELNIK JACEK

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

17

RABIEJ SEBASTIAN

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

18

RADŁO ARKADIUSZ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

19

ROSZUK JAKUB

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

20

SĄKOL-SIKORA DOROTA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

21

SIUDY ANDRZEJ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

22

SMOŁKA ANNA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

23

SOKÓŁ ANDRZEJ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

24

SPORNY KRZYSZTOF

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

25

STANISZEWSKI STANISŁAW

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

26

STEPA JOANNA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

27

ŚLUSARCZYK JOANNA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

28

ZAJĄC EWA

ewa.zajac@powiatwodzisławski.pl

29

ZDEB MAŁGORZATA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

30

ZUBER TADEUSZ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Materiały dotyczące działalności
Rada Gospodarki Wodnej Regionu Wodnego MW i GO




mapa obszar RZGW Gliwice

Podstawy prawne działalności Rad

 

Rada Gospodarki Wodnej Regionu Wodnego MW i GO utworzone zostały przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach na podstawie art. 100 - 101 Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 7 grudnia 2005r., Nr 239; poz. 2019 – OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RP z dnia 18 listopada 2005r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo wodne) /w zw. z art. 3-4 Ustawy/; oraz na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie przebiegu granic obszarów dorzeczy, przyporządkowania zbiorników wód podziemnych do właściwych obszarów dorzeczy, utworzenia regionalnych zarządów gospodarki wodnej oraz podziału obszarów dorzeczy na regiony wodne /§ 4 Rozporządzenia/; (Dz. U. Nr 232, poz. 1953)*.


* Aktualnie obowiązująca regulacja prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie przebiegu granic obszarów dorzeczy i regionów wodnych (Dz. U. Nr 126 poz. 878 z dnia 14 lipca 2006 r.)

 



 


Wszelkie uwagi na temat brakujących materiałów lub problemów z ich ściągnięciem prosimy zgłaszać w Dziale Informatycznym RZGW Gliwice:
Tomasz Klimek - kierownik ZI, administrator - tel. (32) 777 49 43, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Paweł Pistelok - administrator - tel. (32) 777 49 42  

Materiały dotyczące działalności
RAD GOSPODARKI WODNEJ REGIONÓW WODNYCH MAŁEJ WISŁY I GÓRNEJ ODRY.

 

 

Podstawy prawne działalności Rad

 

Rada Gospodarki Wodnej Regionu Wodnego MW i GO utworzone zostały przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach na podstawie art. 100 - 101 Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 7 grudnia 2005r., Nr 239; poz. 2019 – OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RP z dnia 18 listopada 2005r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo wodne) /w zw. z art. 3-4 Ustawy/; oraz na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie przebiegu granic obszarów dorzeczy, przyporządkowania zbiorników wód podziemnych do właściwych obszarów dorzeczy, utworzenia regionalnych zarządów gospodarki wodnej oraz podziału obszarów dorzeczy na regiony wodne /§ 4 Rozporządzenia/; (Dz. U. Nr 232, poz. 1953)*.

* Aktualnie obowiązująca regulacja prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie przebiegu granic obszarów dorzeczy i regionów wodnych (Dz. U. Nr 126 poz. 878 z dnia 14 lipca 2006 r.)



Zakres kompetencji

 

Rada Gospodarki Wodnej Regionu Wodnego MW i GO sa organem opiniodawczo-doradczym dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach - w zakresie działania Rady znajduje się wyrażanie opinii w sprawach gospodarowania wodami w przyporządkowanym jej regionie wodnym - w szczególności:

  1. projektów warunków korzystania z wód regionu wodnego,

    a) dokumentacji, o których mowa w art. 113 ust. 3 /tj. sporządzanych przez dyrektorów regionalnych zarządów gospodarki wodnej dla poszczególnych regionów wodnych:

    • identyfikacji znaczących oddziaływań antropogenicznych i ocenę ich wpływu na stan wód powierzchniowych i podziemnych,
    • identyfikacji oddziaływań zmian poziomów wód podziemnych,
    • wykazów wód powierzchniowych i podziemnych wykorzystywanych do zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia,
    • wykazów wód powierzchniowych wykorzystywanych do celów rekreacyjnych, w szczególności do kąpieli,
    • wykazów wód powierzchniowych przeznaczonych do bytowania ryb, skorupiaków i mięczaków oraz umożliwiających migracje ryb,
    • wykazów wód wrażliwych na zanieczyszczenie związkami azotu ze źródeł rolniczych,
    • analiz ekonomicznych związanych z korzystaniem z wód/.

    b) i wykazów, o których mowa w art. 113 ust. 4 /tj. wykazów:

    • obszarów przeznaczonych do poboru wody w celu zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia,
    • obszarów przeznaczonych do ochrony gatunków zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym,
    • jednolitych części wód przeznaczonych do celów rekreacyjnych, w tym kąpieliskowych,
    • obszarów wrażliwych na eutrofizację wywołaną zanieczyszczeniami pochodzącymi ze źródeł komunalnych,
    • obszarów narażonych na zanieczyszczenia związkami azotu, pochodzącymi ze źródeł rolniczych,
    • obszarów przeznaczonych do ochrony siedlisk lub gatunków, ustanowionych w ustawie o ochronie przyrody, dla których utrzymanie lub poprawa stanu wód jest ważnym czynnikiem w ich ochronie/.
  2. projektów planów ochrony przeciwpowodziowej regionu wodnego,
  3. projektów planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy
  4. planowanych przedsięwzięć związanych z odbudową ekosystemów zdegradowanych przez eksploatacje zasobów wodnych
  5. projektów inwestycji związanych z gospodarowaniem wodami w regionie wodnym,
  6. projektów programów, o których mowa w art. 47 /tj. programów działań mających na celu ograniczenie odpływu azotu ze źródeł rolniczych, o którym mowa w art. 84 ustawy - Prawo ochrony środowiska; wprowadzanych w drodze rozporządzenia dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej/,
  7. projektów gminnych, powiatowych oraz wojewódzkich planów gospodarki odpadami w zakresie ochrony zasobów wodnych.

Rada składa się z 30 członków - powoływanych przez Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej /KZGW/ - na wniosek dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej.

Na członka Rady powołana może być osoba, która daje rękojmię prawidłowego, efektywnego pełnienia przyjętych na siebie obowiązków - w zgodzie z normami prawnymi, a także wykazuje bardzo dobrą znajomość problemów regionu wodnego. W razie zaistnienia potrzeby, przy Radzie powstawać mogą stałe lub doraźne komisje albo zespoły specjalistyczne składające się z członków Rady; do pracy w przedmiotowych komisjach/zespołach zapraszane mogą być również osoby spoza składu Rady.

Do zgłaszania swoich kandydatów upoważnione są:

  • organy samorządu terytorialnego,
  • organizacje gospodarcze, rolnicze, rybackie oraz społeczne związane z gospodarka wodna,
  • zakłady korzystające z wód,
  • właścicieli wód nienależących do Skarbu Państwa.


Członkowie rady powoływani są na 4-letnią kadencję. Bieg terminu I kadencji Rady rozpoczął się 18 sierpnia 2003r.; natomiast II kadencja rozpoczęła się w dniu 17 października 2007r.

Odwołać członka Rady przed upływem terminu kadencji może Prezes KZGW (na wniosek organizacji, która zgłosiła jego kandydaturę). Wydatki związane z działalnością Rady (konieczne dla realizacji zadań) pokrywane są ze środków Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach. Członkom Rady oraz zapraszanym na posiedzenia specjalistom zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie przysługuje zwrot diet, kosztów podróży i noclegów. Obsługę biurową Rady Gospodarki Wodnej Regionu Wodnego Małej Wisły zapewnia Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach. Do organizacji rad regionu stosuje się odpowiednio przepisy art. 98 Ustawy – Prawo wodne.

 

 


Wszelkie uwagi na temat brakujących materiałów lub problemów z ich ściągnięciem prosimy zgłaszać w Dziale Informatycznym RZGW Gliwice:
Tomasz Klimek - kierownik ZI, administrator - tel. (32) 777 49 43, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.';document.getElementById('cloak94a4891c264d3a8940d8082883023119').innerHTML += ''+addy_text94a4891c264d3a8940d8082883023119+'<\/a>';
Paweł Pistelok - administrator - tel. (32) 777 49 42

Konsultacjom poddana zostanie prognoza oddziaływania na środowisko zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 11 oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 j.t.)

Regulamin Organizacyjny
Stałych Komisji ds. Udziału Społeczeństwa
przy Radach Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych:
Małej Wisły i Górnej Odry


Stałe Komisje ds. Udziału Społeczeństwa - zwane dalej Komisjami działają na podstawie art. 100 Ustawy Prawo wodne z 18 lipca 2001 (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 7 grudnia 2005 r.; Nr 239; poz. 2019 ze zm. oraz art. 98 ust. 3 w zw. z art. 100 ust. 6 w/w ustawy oraz na podstawie Uchwał Rad Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych: Małej Wisły nr 2/MW/2003 oraz Górnej Odry nr 2/GO/2003 z dnia 20 listopada 2003 r. w związku z § 4 Regulaminu Organizacyjnego Rad Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych: Małej Wisły i Górnej Odry; w obecnym składzie osobowym: na podstawie Uchwał: Nr 107/2006/MW oraz Nr 93/2006/GO z dnia 23 czerwca 2006 r. w sprawie: zatwierdzenia listy przedstawicieli Rad Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych: Małej Wisły i Górnej Odry, którzy będą uczestniczyć w pracach Stałych Komisji ds. Udziału Społeczeństwa oraz Uchwał: Nr 108/2006/MW oraz Nr 94/2006/GO Rad Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych: Małej Wisły i Górnej Odry z dnia 23 czerwca 2006 r. w sprawie zatwierdzenia składu Stałych Komisji ds. Udziału Społeczeństwa, które będą działały przy RGWRW Małej Wisły i Górnej Odry. W zakresie swej właściwości Stałe Komisje ds. Udziału Społeczeństwa przy Radach Gospodarki Wodnej Regionów Wodnych: Małej Wisły i Górnej Odry uchwalają, co następuje:

 

§1

  1. Zadaniem Komisji jest opracowywanie stanowiska w sprawach przekazanych przez Rady w celu wypełnienia zadań w ramach procesu udziału społeczeństwa w wdrażaniu Ramowej Dyrektywy Wodnej 2000/60/WE (Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne {Dz. U. 2001 Nr 115 poz. 1229}, tekst jednolity z dnia 18 listopada 2005 r. {Dz. U. 2005 Nr 239, poz. 2019, ze zmi} oraz Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko {Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, ze zm.}) oraz w procesie planowania gospodarowania wodami.
  2. Do zadań Komisji należy w szczególności:

1). uczestniczenie w identyfikacji istotnych problemów gospodarki wodnej w Regionach Wodnych: Małej Wisły i Górnej Odry,

2). uczestniczenie w procesie opracowywania planu gospodarowania wodami,

3). opiniowanie dokumentacji, poddawanych obligatoryjnie pod konsultacje społeczne, w tym:

  1. harmonogramu i programu prac związanych ze sporządzeniem planu gospodarowania wodami w dorzeczu, w tym zestawienie działań, które należy wprowadzić w drodze konsultacji,
  2. przeglądu istotnych problemów gospodarki wodnej określonych dla danego obszaru dorzecza,
  3. projektu planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza,

4). formułowanie uwag w odniesieniu do organizacji procesu konsultacji społecznych.

 

§ 2


  1. Skład Komisji określają Rady na podstawie zapisów zawartych w aktualnie obowiązującym „regionalnym Programie US”.
  2. Komisje działają kolegialnie na sesjach plenarnych.
  3. Organizacja prac Komisji może opierać się o tematyczne grupy robocze (panele dyskusyjne), w ramach których wypracowywane będą stanowiska, przedstawione następnie na sesji plenarnej Komisji. Pracownicy komórki właściwej ds. realizacji zadań związanych z udziałem społeczeństwa biorą udział w moderowaniu spotkań oraz proponują podział na poszczególne grupy dyskusyjne - odpowiedzialni są także za podsumowanie dyskusji lub wyznaczenie /wybór/ osoby z grupy, która zrelacjonuje jej efekty /przedstawi wnioski i ustalenia z prac grupy/.

 

§ 3


  1. Komisje wybierają ze swojego grona Przewodniczącego, Zastępcę i Sekretarza, którzy tworzą Prezydia Komisji podejmując stosowną uchwałę.
  2. Prezydia organizują prace Komisji.
  3. Przewodniczący przedstawiają porządek obrad i prowadzą posiedzenia Komisji.
  4. Przewodniczący przedstawiają opinie Komisji na posiedzeniu Rad wraz z protokołem z posiedzenia Komisji.
  5. Zadania Przewodniczącego w razie jego nieobecności wykonuje Zastępca.
  6. W razie nieobecności Przewodniczącego i Zastępcy Komisji, czynności zastrzeżone do kompetencji Przewodniczącego wykonuje członek Komisji wyznaczony pisemnie przez Przewodniczącego.
  7. Do zadań Sekretarza Komisji należy, udział w sporządzaniu protokołów z posiedzeń Komisji, redagowanych przez prawnika RZGW Gliwice.

 

§ 4


  1. Wszelkie opinie, zalecenia Stałych Komisji ds. Udziału Społeczeństwa, poza sprawami porządkowymi, będą podejmowane przez nie - podobnie jak w przypadku Rad - w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy liczby członków.
  2. W przypadku braku wymaganego do podejmowania prawomocnych uchwał quorum (po upływie 15 min) przeprowadza się posiedzenie w drugim terminie, a głosowania uważa się za ważne nawet wówczas, gdy liczba obecnych członków nie jest wystarczająca, by spełnić wymóg quorum.
  3. Przewodniczący przedstawia na posiedzeniu Komisji informację o stanowisku Rad podjęte w odniesieniu do opinii przygotowanej przez Komisje.

 

§ 5


  1. Posiedzenia Komisji zwoływane są obligatoryjnie na każdym etapie procesu konsultacji społecznych zgodnie z harmonogramem zawartym w aktualnie obowiązującym „regionalnym Programie US”.
  2. Posiedzenia Komisji zwołują Przewodniczący Komisji na wniosek Rad lub z własnej inicjatywy - przy uwzględnieniu stanowiska komórki właściwej ds. realizacji zadań związanych z udziałem społeczeństwa działającej w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Gliwicach, zwanym dalej RZGW Gliwice.
  3. W posiedzeniach Komisji uczestniczą członkowie Komisji, Dyrektor Regionalnego Zarządu lub upoważniony przez niego przedstawiciel, pracownicy komórki właściwej ds. udziału społeczeństwa i inni pracownicy RZGW Gliwice - wyznaczeni przez Dyrektora RZGW Gliwice oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczących Komisji.
  4. Członkowie Komisji oraz osoby zaproszone do wzięcia udziału w posiedzeniu otrzymują pisemne zawiadomienia o terminie i miejscu posiedzenia wraz z przewidzianym porządkiem obrad i innymi materiałami - co najmniej na 14 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.

§6

  1. Opinie Komisji podejmowane są przez Komisje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.
  2. W głosowaniu biorą udziału wyłącznie członkowie Komisji. W przypadku zarządzenia przez Przewodniczącego głosowania tajnego, komisja skrutacyjna powoływana jest doraźnie - z grona pracowników RZGW Gliwice obecnych na spotkaniu; działa ona pod nadzorem Przewodniczących Komisji lub wyznaczonych przez nich osób.
  3. Przewodniczący ogłaszają wyniki głosowania, które zamieszczone są w protokole posiedzenia.
  4. Po wyczerpaniu wszystkich spraw zamieszczonych w porządku dziennym posiedzenia Przewodniczący Komisji ogłaszają zamknięcie posiedzenia Komisji.
  5. Księgę podejmowanych przez Komisję Uchwał oraz wydawanych opinii prowadzi RZGW Gliwice i zamieszcza treść dokumentów na stronie internetowej.

 

§7


  1. Wydatki związane z działalnością Komisji są pokrywane ze środków RZGW Gliwice.
  2. Członkom Komisji zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie i biorącym udział w posiedzeniu przysługuje zwrot kosztów podróży i noclegów oraz diety na zasadach określonych w przepisach w sprawie zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikom sfery budżetowej z tytułu podróży służbowych na terenie kraju.

 

§8


  1. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który - po przyjęciu przez Komisję - podpisuje Sekretarz i Przewodniczący. Protokoły przechowywane są w księdze protokołów
  2. Uchwały, opinie i inne dokumenty Komisji podpisane przez Przewodniczącego Komisji - wraz z listą obecności na posiedzeniu i porządkiem dziennym spotkania - stanowią załączniki do protokołów z posiedzenia Komisji.
  3. Księgę opinii i protokołów przechowuje RZGW Gliwice.
  4. Obsługę biurową Komisji zapewnia RZGW Gliwice.