Zamówienia publiczne
(4-16) Ogłoszenie o zamówieniu - Remont stopnia wodnego rz. Bierawki w km 17+600
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 5069
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.gliwice.rzgw.gov.pl
Remont (przebudowa) stopnia wodnego rz. Bierawki w km 17+600 w m. Sierakowice wraz z remontem rzeki w km 17+400 - 17+750 - usuwanie szkód powodziowych
Numer ogłoszenia: 140451 - 2016; data zamieszczenia: 18.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach , ul. Sienkiewicza 2, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 7774926, faks 32 7774999.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.rzgw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: administracja rządowa niezespolona.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont (przebudowa) stopnia wodnego rz. Bierawki w km 17+600 w m. Sierakowice wraz z remontem rzeki w km 17+400 - 17+750 - usuwanie szkód powodziowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedsięwzięcie w postaci przebudowy istniejącego stopnia rzeki Bierawki w km. 17+600 oraz remontu ubezpieczeń brzegowych w km. 17+400 - 17+750 ma na celu umożliwienie prawidłowego prowadzenia wód przy jednoczesnym spełnieniu szeregu wymagań środowiskowych. W tym celu planuje się przebudową istniejącego stopnia kaskadowego na bystrotok (rampę), który nie będzie już stanowił przeszkody w przemieszczaniu się organizmów wodnych. Projektowane rozwiązania zostały podzielone ze względu na technologiczną kolejność wykonywania robót. W zakres projektowanych rozwiązań wchodzi wykonanie: - robót przygotowawczych, w postaci wycinki drzew i krzewów wraz wytyczeniem geodezyjnym obiektów; - robót towarzyszących, polegających na wykonaniu tymczasowych dróg technologicznych wraz z przepustem drogowym, grodzy w korycie rzeki na czas wykonywania robót i przegrody zatrzymującej substancje niebezpieczne; - przebudowy stopnia, w ramach której należy wykonać rozbiórkę istniejących elementów stopnia, zabicie ścianek szczelnych z brusów stalowych, wykonanie żelbetowej płyty dennej bystrotoku z wierzchnią warstwą w postaci narzutu kamiennego wtopionego w beton, montaż elementów habitatowych, elementów podpierających w postaci koszy siatkowo - kamiennych i palisad drewnianych jak również umocnień brzegowych na wysokości stopnia w postaci materaców siatkowo-kamiennych na geowłókninie; - robót remontowych w obrębie ubezpieczeń brzegowych poprzez zasypanie wyrw i profilowanie brzegów rzeki, wykonanie opasek faszynowych pomiędzy rzędami kołków, umocnienie skarp brzegowych narzutem kamiennym pasem szer. 1,50m; - robót wykończeniowych polegających na humusowaniu skarp wraz z obsiewem mieszanką traw, porządkowaniu terenu, remoncie wykorzystywanych dróg dojazdowych oraz wykonaniu powykonawczego pomiaru geodezyjnego. Zakres głównych robót obejmuje: - roboty pomiarowe 0,35km - wykoszenie porostów z skarp 3500,00m2 - ścinanie drzew 40,00szt - wykonanie dróg technologicznych 840,00m2 - wykonanie tymczasowego przepustu rurowego 5,00m - wykonanie nawierzchni tłuczniowych 1132,20m2 - grodze z worków z piaskiem 196,00m3 - wykopy 2492,04m3 - nasypy 2492,04m3 - ścianki szczelne z brusów stalowych 59,20m - elementy żelbetowe rampy (bystrotoku) 85,96m3 - wykonanie palisad drewnianych 247,25m - wykonanie opasek z kiszek faszynowych 641,00m - umocnienia geowłókniną 1853,82m2 - kosze i materace siatkowo-kamienne 132,80m3 - wykonanie narzutu kamiennego w dnie i na skarpach 727,22m3 - humusowanie skarp z obsiewem 3080,80m2.
II.1.5)
V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp - do wysokości 60 000zł.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.40.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 21 000 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysiące zł). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 11.1.1. IDW.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże należyte wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej: Dwóch zadań o charakterze budowy lub remontu obiektów regulacji wód, przy czym przynajmniej jedno z przedstawionych zadań musi dotyczyć remontu lub budowy bądź przebudowy obiektu piętrzącego typu stopień wodny, jaz lub też obiektu redukcji spadku podłużnego dna cieku. Wartość każdego z zadań nie może być mniejsza niż 1,0 mln zł (brutto). Jednocześnie w zakresie rzeczowym tych dwóch zadań łącznie muszą występować następujące roboty: 1. roboty ziemne / wykopy, nasypy/ o kubaturze - min. 2 400m3; 2. opaski z kiszek, palisady o łącznej długości - min. 800mb; 3. narzuty kamienne(luzem lub w siatkach) o kubaturze - min. 800m3; 4. ścianki szczelne o długości - min. 50mb; 5. elementy betonowe, żelbetowe o kubaturze - min. 50m3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 11 IDW, wg zasady: spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 11.1.1. IDW.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował co najmniej 1 osobą przeznaczoną do kierowania robotami w branży budowlanej; 1) posiadającą uprawnienia budowlane jedne z poniżej wymienionych: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności techniczno-budowlanej: inżynieria wodna lub melioracje wodne, nadane z mocy § 4, 6, 7, 9 Zarządzenia Prezesa Centralnego Urzędu Gospodarki Wodnej i Ministrów Żeglugi oraz Rolnictwa z dnia 1.09.1964r (Dz. Bud. Nr 17 z dnia 19.09.1964r); - uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie budowli hydrotechnicznych obejmujących również ujęcia wód oraz budowle basenów wodnych i zbiorników wodnych przemysłowych lub melioracji wodnych, nadane mocą § 13 ust.1 pkt. 3 lit.d lub pkt 5 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 20 lutego 1975r w sprawie samodzielnej funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 8, poz.46); - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej nadane z mocy art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U z 2016 r., poz. 290), oraz §5 ust.2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 30 grudnia 1994 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 1995 r nr 8 poz. 38) lub § 17 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2005 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2005 r. nr 96 poz. 8 17) lub § 17 Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U z 2006 r. nr 83 poz. 578). 2) posiadającą doświadczenie zawodowe w kierowaniu realizacją co najmniej dwóch obiektów o charakterze porównywalnym do przedmiotu zamówienia - w ciągu ostatnich pięciu lat. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 11 IDW, wg zasady: spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 11.1.1. IDW.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych lub innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 90
2 - okres gwarancji - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1) Przewiduje się możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 2) Zmiany terminu zakończenia robót spowodowanej nietypowymi warunkami atmosferycznymi, w szczególności: klęski żywiołowe np. powódź, podwyższone poziomy wód przewyższające stan ostrzegawczy rzeki Bierawki dla wodowskazu Grabówka - 90cm, przy czym okres wydłużenia nie może przekraczać ilości dni w których warunki uniemożliwiały prowadzenie robót. 3) Zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SIWZ. 4) Wymuszonej zmiany zakresu rzeczowego robót w trakcie realizacji zadania, nie dającej się przewidzieć na etapie zawierania umowy, uznanej za zasadną przez Zamawiającego. 5) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności, powodującej że wykonanie niniejszej Umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej Umowy, Zamawiający może odstąpić od niniejszej Umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 6) W przypadkach, o których mowa w pkt. 5) Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części niniejszej Umowy. 7) Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w razie: wypowiedzenia, odstąpienia przez WFOŚiGW w Katowicach od umowy na dofinansowanie zadania, w ramach którego zawierana jest niniejsza Umowa, jak również w razie nieprzekazania środków finansowych przez WFOŚiGW w Katowicach na realizację niniejszej umowy. W tym przypadku stosuje się postanowienia pkt. 6).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gliwice.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba zamawiającego: Gliwice, ul. Sienkiewicza 2 - Wydział Zamówień Publicznych - pok. 210.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2016 godzina 12:00, miejsce: siedziba zamawiającego: Gliwice, ul. Sienkiewicza 2 - sekretariat - pok. 207.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki mogą Państwo pobrać z serwera FTP.
Wyjaśnienia do SIWZ - Zakup paliw płynnych (3-16) II
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 4645
Gliwice, dnia 07.06.2016 r.
EZ / NA-370-3/16
Wg rozdzielnika
Dotyczy: wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego na „Sukcesywny, bezgotówkowy zakup paliw płynnych do samochodów służbowych i sprzętu,”
ogłoszonego w BZP poz. 133240-2016 z dnia 25.05.2016 r.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do SIWZ na w/w przetarg :
Pytanie 1 :
"§ 4 ust. 1 - obecnie obowiązującym aktem prawnym dot. wymagań jakościowych dla paliw ciekłych jest Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z dnia 23 października 2015 r. , poz. 1680)"
Odpowiedź:
Zmienia się brzmienie § 4 ust. 1 Wzoru umowy (zał nr 4 do SIWZ) na: " Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanej benzyny bezołowiowej i oleju napędowego, spełniających wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. (Dz. U. z dnia 23 października 2015 r. , poz. 1680).
Pytanie 2 :
"Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia juz do właściwej umowy załącznika w postaci Ogólnych Warunków Używania Kart Wykonawcy pod warunkiem, że nie są one sprzeczne z postanowieniami Umowy oraz warunkami SIWZ - Wzór umowy § 8 ?."
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia Ogólnych Warunków Używania Kart Wykonawcy jako załącznika do właściwej umowy.
Wyjaśnienia do SIWZ - Zakup paliw płynnych (3-16)
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 4636
Gliwice, dnia 02.06.2016 r.
EZ / NA-370-3/16
Wg rozdzielnika
Dotyczy: wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego na „Sukcesywny, bezgotówkowy zakup paliw płynnych do samochodów służbowych i sprzętu,”
ogłoszonego w BZP poz. 133240-2016 z dnia 25.05.2016 r.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytania wraz z wyjaśnieniem do SIWZ na w/w przetarg :
Pytanie :
"Czy Zamawiający dopuszcza posiadanie dwóch kart przypisanych do jednego auta służących do dokonywania transakcji bezgotówkowych na stacjach paliw (np. do auta nr 1 Wykonawca zapewni kartę X uprawniającą do tankowania na określonych stacjach XX oraz kartę Y uprawniającą do tankowania na stacjach YY. Wydanie dodatkowej karty zostanie ujęte w kalkulacji cenowej nie wiąże się z dodatkowymi kosztami) ?."
Odpowiedz:
Zamawiający nie dopuszcza posiadania dwóch kart przypisanych do jednego auta służących do dokonywania transakcji bezgotówkowych na stacjach paliw.
Ogł. o zamówieniu - Zakup paliw płynnych (3-16)
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 5086
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.gliwice.rzgw.gov.pl
Gliwice: Sukcesywny, bezgotówkowy zakup paliw płynnych do samochodów służbowych i sprzętu
Numer ogłoszenia: 133240 - 2016; data zamieszczenia: 25.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach , ul. Sienkiewicza 2, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 7774926, faks 32 7774999.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.rzgw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: administracja rządowa niezespolona.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywny, bezgotówkowy zakup paliw płynnych do samochodów służbowych i sprzętu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : Sukcesywny bezgotówkowy zakup paliw płynnych do samochodów służbowych i sprzętu . obejmujących: ok. 29 tys. litrów benzyny bezołowiowej Pb-95; ok. 37 tys. litrów oleju napędowego ON. Przedmiot zamówienia obejmuje: - zakup paliw płynnych do samochodów służbowych oraz sprzętu zamawiającego - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach z jednostkami terenowymi w autoryzowanych stacjach paliw na terenie całego kraju ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji w województwach śląskim i opolskim, zgodnie z Wykazem adresowym (zał. nr 1 do SIWZ), - zakup paliw będzie dokonywany w systemie bezgotówkowym na podstawie identyfikacyjnych magnetycznych kart paliwowych, poprzez sukcesywne tankowanie na stacjach do zbiorników pojazdów służbowych oraz do kanistrów lub beczek dla sprzętu z silnikami spalinowymi w miarę zapotrzebowania zamawiającego, - wybrany wykonawca zobowiązany będzie do sprzedaży paliw płynnych spełniających wymagania jakościowe, według cen detalicznych obowiązujących w dniu zakupu paliwa w danej stacji paliw oraz do prowadzenia dokumentacji każdorazowego zakupu paliwa z uwzględnieniem: miejsca tankowania, daty, numeru karty płatniczej, ilości i rodzaju tankowanego paliwa w dniu zakupu paliwa oraz jego wartości, - benzyna bezołowiowa i olej napędowy powinny spełniać wymagania jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r. ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz.1058) , - podane ilości paliw są wielkościami orientacyjnymi, a ich dostawa będzie realizowana wg bieżących potrzeb - maksymalnie do wysokości środków finansowych przeznaczonych na ten cel. Lokalizacja: RZGW Gliwice, ul. Sienkiewicza 2 oraz jednostki terenowe w: Raciborzu, Kędzierzynie - Koźlu, Pszczynie, Bielsku - Białej, Skoczowie, Wiśle-Czarne, Kuźnicy Warężyńskiej, Przeczycach i Śluzy Kanału Gliwickiego..
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.21.00-4, 09.13.41.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.07.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają stosowne uprawnienia tj. koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami płynnymi zgodnie z art. 46 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 02.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. z 2010 r., nr 220, poz. 1447 ze zm.) oraz art. 32 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2006 r. nr 89, poz. 625 ze zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów zawartych w ofercie, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy oświadczą że: 1) dysponują siecią stacji paliw na terenie całego kraju ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji w województwach: śląskim i opolskim, 2) dysponują stacjami paliw znajdującymi się w odległości nie większej niż 15 km od poszczególnych siedzib jednostek terenowych (z załącznika nr 1), liczona najkrótszą drogą publiczną. Zamawiający dokona oceny spełniania tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów zawartych w ofercie, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, zgodnie z opisem zawartym w pkt. 5.2.1 SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: - Zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług ; - Zmiany wartości wynagrodzenia za przedmiot umowy w drodze aneksu, jeżeli kwota wskazana w § 3 ust.1 umowy zostanie wyczerpana wcześniej aniżeli ilość paliwa stanowiąca przedmiot umowy, określona w § 1 umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gliwice.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego - ul. Sienkiewicza 2, Gliwice, pok. 210 Wydział Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2016 godzina 12:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - ul. Sienkiewicza 2, Gliwice, pok. 207 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki mogą Państwo pobrać z serwera FTP.
(2-16) zmiana do SIWZ - Polder Buków. Remont budowli wpustowo-upustowej polderu
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 4798
Gliwice, 17.05.2016r
EZ/ NZO- 370 – 2 /16
WG ROZDZIELNIKA
Dotyczy: przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne pn.:
„Polder Buków. Remont budowli wpustowo – upustowej polderu polegający na modernizacji mechanizmów wyciągowych klap jazu i odnowieniu ochrony antykorozyjnej elementów stalowych jazu”
- ogłoszonego w BZP poz. 112234-2016 dn. 05.05.2016r
Zamawiający uzupełnia materiały przetargowe o dodatkowy załącznik zawierający projekt techniczny wraz z rysunkami w formacie PDF
(dostępny na stronie internetowej RZGW G-ce).
Jednocześnie, na podstawie art.38 ust. 6 ustawy z dn. 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i wniesienia wadium
do dnia 30.05.2016r do godz. 12:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 30.05.2016r o godz. 12:30.
Załączniki:
Strona internetowa RZGW plik pn:
„projekt techniczny modernizacja PDF”
Rozdzielnik:
1) Strona internetowa RZGW G-ce
2) EZ - a/a.
(2-16) Ogłoszenie o zamówieniu - Polder Buków. Remont budowli wpustowo-upustowej polderu
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 5203
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.gliwice.rzgw.gov.pl
Gliwice: Polder Buków. Remont budowli wpustowo - upustowej polderu polegający na modernizacji mechanizmów wyciągowych klap jazu i odnowieniu ochrony antykorozyjnej elementów stalowych jazu. Realizacja zaleceń z okresowych kontroli stanu technicznego obiektu.
Numer ogłoszenia: 112234 - 2016; data zamieszczenia: 05.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach , ul. Sienkiewicza 2, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 7774926, faks 32 7774999.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.rzgw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: administracja rządowa niezespolona.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Polder Buków. Remont budowli wpustowo - upustowej polderu polegający na modernizacji mechanizmów wyciągowych klap jazu i odnowieniu ochrony antykorozyjnej elementów stalowych jazu. Realizacja zaleceń z okresowych kontroli stanu technicznego obiektu..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa konstrukcji i rodzaju napędów zamknięć oraz wykonanie nowych powłok antykorozyjnych (malarskich) na elementach metalowych budowli wpustowo-upustowej polderu Buków. Celem modernizacji mechanizmów napędowych jest dostosowanie obecnie stosowanych urządzeń do potrzeb związanych z zapewnieniem właściwej eksploatacji w aspekcie ochrony przeciwpowodziowej a także wyeliminowanie występujących w nich usterek. Niezbędne jest, zatem doprowadzenie do jazu linii kablowej niskiego napięcia, zasilającej napędy elektromechaniczne, w które należy wyposażyć wszystkie zasuwy. Zakres robót można podzielić na część elektryczną i mechaniczną. Część elektryczna obejmuje budowę linii kablowej niskiego napięcia, szaf zasilająco sterowniczych do napędów elektrycznych wraz z ich montażem. Zasilanie podstawowe wykonane będzie z instalacji wewnętrznej Inwestora, linią kablową z istniejącej szafy kablowej na terenie Siedziby Nadzoru Wodnego dla obsługi eksploatacyjnej polderu Buków. Do zasilania rezerwowego przewidziany jest agregat prądotwórczy o minimalnej mocy dostosowanej do jednoczesnego zasilania dwóch napędów. Podłączenie agregatu zrealizowane będzie za pośrednictwem gniazda wtykowego 32A/400V. Od szafy kablowo-sieciowej do szaf sterowniczych napędów kable układać w rurach stalowych na konstrukcjach wsporczych segmentów jazu. Do sterowania napędami zaprojektowano 3 szafy zasilająco-sterownicze . Każda z szaf będzie zasilać i sterować parą napędów na sąsiadujących ze sobą segmentach jazu. Dla elementów przewodzących obcych (elementy konstrukcyjne jazu), obudowy szaf i zacisk PE w szafach należy wykonać połączenia wyrównawcze a od strony linii zasilającej należy wykonać uziom taśmowo-prętowy i połączyć go z metalową konstrukcją jazu za pośrednictwem złącza kontrolnego. Część mechaniczna obejmuje przebudowę istniejących mechanizmów napędowych z montażem motoreduktorów walcowych osiowych Cb3333 (6 kpl.). Zabudowa motoreduktorów nie będzie wykluczała stosowanych obecnie napędów urządzeniem przenośnym ALKITRONIC oraz napędu ręcznego - korbą. Aby dostosować istniejące na obiekcie urządzenia napędowe zasuw do montażu motoreduktorów (napędów elektromechanicznych) konieczne jest dodatkowo wykonanie następujących elementów: - konstrukcji wsporczej nowego napędu, podstawy motoreduktora, kół łańcuchowych, osłony motoreduktora, osłony napędu ręcznego, przesunięcia napędu ręcznego, ograniczenia dostępu do szaf sterowniczych w postaci barierek i zamykanych furtek. Pomiędzy zespołem napędu ręcznego (również urządzeniem ALKITRONIC), a napędem za pomocą motoreduktora np.: Cb3333, wprowadza się dodatkowe przełożenie i=1,5 za pomocą zespołu kół łańcuchowych. Z uwagi na zły stan istniejącej ochrony antykorozyjnej konieczne jest wykonanie nowych powłok malarskich na elementach metalowych budowli wpustowo-upustowej Polderu Buków w skład których wchodzą zasuwy jazu wraz z ich konstrukcją podwieszenia oraz mechanizmami napędowymi i balustradami ochronnymi wokół całej budowli. Zakłada się oczyszczenie strumieniowo-ścierne wszystkich stalowych elementów konstrukcji do stopnia Sa 2 1/2 (wg ISO 8501-01). Na balustradach ochronnych planuje się wykonanie podkładu farbą chlorokauczukową podkładową i dwukrotne malowanie farbami chlorokauczukowymi nawierzchniowymi. Konstrukcje stalowe zasuw jazu należy po oczyszczeniu i odtłuszczeniu pokryć podkładem epoksydowym o grubości min. 100µm, następnie warstwą emalii epoksydowej o grubości min. 100µm, i warstwą emalii poliuretanowej nawierzchniowej o grubości min. 50µm. Należy zachować istniejącą kolorystykę elementów stalowych budowli tzn. balustrady w kolorze RAL 5005, natomiast konstrukcja zasuw w kolorze RAL 7047. Zakładane jest również uszczelnienie szczeliny dylatacyjnej konstrukcji betonowej budowli taśmą wodoszczelną np. f-my SIKA (sikadur-combiflex). W ramach robót należy przewidzieć wykonanie odpowiednich rusztowań koniecznych do wykonania przewidzianych robót zgodnych z zasadami BHP. Przewiduje się również konieczność odmulenia niecek wypadowych budowli oraz wymianę oznaczeń łaty wodowskazowej. Zakres robót został określony w przedmiarze robót..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.31.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 4 000 zł. (słownie: cztery tysiące zł) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej: - jedno porównywalne do przedmiotu zamówienia zadanie obejmujące swoim zakresem montaż zespołów napędowych i wykonanie instalacji zasilająco - sterującej na wartość co najmniej 140 000 zł (brutto). Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 11 IDW, wg zasady: spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował co najmniej 1 osobą przeznaczoną do kierowania robotami w branży budowlanej; - posiadającą uprawnienia budowlane jedne z poniżej wymienionych, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nadane z mocy art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U z 2006 r., nr 156, poz. 1118 z późn. zmianami), oraz § 5 ust.2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 30 grudnia 1994 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 1995 r nr 8 poz. 38) lub § 17 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2005 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2005 r. nr 96 poz. 8 17) lub § 17 Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U z 2006 r. nr 83 poz. 578). - posiadającą doświadczenie zawodowe w kierowaniu realizacją co najmniej jednego obiektu o charakterze porównywalnym do przedmiotu zamówienia - w ciągu ostatnich pięciu lat. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 11 IDW, wg zasady: spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych lub innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 90
2 - okres gwarancji - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1) Zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SIWZ. 2) Wymuszonej zmiany zakresu rzeczowego robót w trakcie realizacji zadania, nie dającej się przewidzieć na etapie zawierania umowy, uznanej za zasadną przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gliwice.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, ul. Sienkiewicza 2 Wydział Zamówień Publicznych - pok. 210.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2016 godzina 12:00, miejsce: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, ul. Sienkiewicza 2 sekretariat - pok. 207.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki mogą Państwo pobrać z serwera FTP.
(1-16) "Program rekultywacji zb. zaporowych w zlewni Kłodnica" - wyjasnienia (II) do siwz
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 5637
Gliwice, 28.04.2016 r.
EZ /ZD/ZG-370-1/16 / II
Wg rozdzielnika
Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
"Program rekultywacji zbiorników zaporowych w zlewni Kłodnicy"
- ogłoszonego w BZP nr 44139-2016 z dnia 20.04.2016 r.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ:
Pytanie 1 :
Dotyczy § 7 ust. 4 wzoru umowy – Zamawiający określił bardzo długi termin płatności (2 miesiące). Postanowienie nie uwzględnia zaleceń ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu płatności do 30 dni od daty wpłynięcia prawidłowo wystawionej faktury VAT?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na skrócenie terminu płatności do 30 dni od daty wpłynięcia prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Pytanie 2 :
Dotyczy § 7 ust. 6 tiret 1 wzoru umowy – bardzo niekorzystne postanowienie dla Wykonawcy; stwierdzenie „Wykonawca spowodował uchybienie w wykonaniu umowy” jest bardzo nieostre; postanowienie podwójnie sankcjonuje nienależyte wykonanie umowy – umowa przewiduje już karę umowną. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na rezygnację z powyższego zapisu.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację z zapisu w § 7 ust. 6 tiret 1 wzoru umowy.
Pytanie 3 :
Dotyczy § 8 ust. 2 wzoru umowy – Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 5 dni (…). W związku z tym, że powyższy obowiązek dotyczy dwóch różnych okresów – realizacji oraz rękojmi, zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie terminu w dniach roboczych i określenie różnych terminów dla poszczególnych okresów. Proponujemy uszczegółowienie zapisu w ust. 2:
„2) Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego wniesienia poprawek i uzupełnień:
a) wymienionych w protokole zdawczo – odbiorczym w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego lub innym terminie uzgodnionym przez Strony,
b) stwierdzonych w okresie rękojmi w terminie 10 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego lub innym terminie uzgodnionym przez Strony,
- pod rygorem naliczenia kar umownych, o których mowa w § 9 ust.1 lit. b. umowy.
Uzasadnienie: o ile w okresie realizacji 5 dni może być wystarczające dla Wykonawcy na wniesienie poprawek, to w okresie rękojmi może go narazić na znaczne straty np. jeżeli Zamawiający zgłosi uwagi w okresie przerwy świątecznej, to Wykonawcy zostanie 1-2 dni robocze na wywiązanie się z powyższego obowiązku (przy takiej wartości zamówienia odsetki wyniosą kilka tysięcy dziennie).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 8 ust. 2 wzoru umowy wg. przedstawionej propozycji.
Pytanie 4 :
Dotyczy § 9 ust. 1 punkt a) wzoru umowy – Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości kary umownej z 0,5 % na 0,2 %?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 9 ust. 1 punkt a) wzoru umowy wg. przedstawionej propozycji.
Pytanie 5 :
Dotyczy § 9 ust. 1 punkt b) wzoru umowy – Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości kary umownej z 0,5 % na 0,2 %?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 9 ust. 1 punkt b) wzoru umowy wg przedstawionej propozycji.
Pytanie 6 :
Dotyczy § 9 ust. 1 punkt c) oraz § 4 ust. 4 wzoru umowy – powyższe zapisy nie uwzględniają zdarzeń losowych, może zdarzyć się sytuacja, iż Kierownik nie będzie mógł wziąć udziału w spotkaniu, dlatego też zwracamy się z prośbą o rezygnację powyższych zapisów. Ewentualnie prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości kary umownej z 5000 zł na 2000 zł?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 9 ust. 1 punkt c) oraz § 4 ust. 4 wzoru umowy wg. przedstawionej propozycji, w tym zmianę wysokości kary umownej z 5000 zł na 2000 zł.
Pytanie 7:
Dotyczy § 9 ust. 1 punkt d) wzoru umowy – Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości kary umownej z 25 % na 10 %? Uzasadnienie: Kara umowna za odstąpienie od umowy w wysokości 25% wartości umowy jest zbyt wysoka i naraża Wykonawcę na poniesienie rażącej straty. Zazwyczaj w postępowaniach przetargowych kara za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego wynosi 10% wartości umowy, stąd wniosek o zmianę kary umownej do takiej wysokości.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 9 ust.1 punkt d) wzoru umowy zgodnie z przedstawionym wnioskiem.
Pytanie 8 :
Dotyczy § 9 wzoru umowy. Umowa w obecnym kształcie wprowadza nierównowagę stron tj. kary umowne są przewidziane tylko dla Wykonawcy. W związku z tym, zwracamy się z prośbą o dodanie kolejnego ustępu o treści:
„Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego w wysokości 10 % kwoty brutto określonej w § 7.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 9 wzoru umowy poprzez dodanie kolejnego ustępu o zaproponowanej treści.
Pytanie 9 :
Dotyczy § 15 ust. 1 wzoru umowy. Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisu poprzez dodanie zdania drugiego o treści:
„Instrukcja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym stanowi zał. nr … do niniejszej umowy”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 15 ust. 1 wzoru umowy poprzez dodanie zdania drugiego o zaproponowanej treści.
Pytanie 10 :
Dotyczy § 15 ust. 2 wzoru umowy. Kara w wysokości 10 % jest rażąco wygórowana, zwłaszcza w odniesieniu do przedmiotu uchybienia. W związku z tym zwracamy się z prośbą o uszczegółowienie zapisu:
„W razie nie umieszczenia znaków firmowych i napisów, o których mowa w ust. 1, Zamawiający wezwie Wykonawcę do dostarczenia opracowania w wymaganej formie w terminie określonym przez strony, pod rygorem nałożenia kary umownej w wysokości 10% kwoty określonej w § 7.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 15 ust. 2 wzoru umowy zgodnie z przedstawioną propozycją.
Pytanie 11 :
Dotyczy § 18 ust. 2 wzoru umowy. Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie zapisu poprzez dodanie zdania drugiego o treści:
„Przed odstąpieniem od umowy Zamawiający wezwie Wykonawcę na piśmie do poprawy, wyznaczając w tym celu odpowiedni termin nie krótszy niż ….. dni.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę brzmienia § 18 ust. 2 wzoru umowy poprzez dodanie zdania drugiego o zaproponowanej treści.
Pytanie 12 :
Czy w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (załącznik nr 5) należy wymienić wyłącznie kierownika zespołu, czy też należy powielić podaną w formularzu tabelę i wykazać wszystkie osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a więc również te, które nie będą pełnić funkcji kierownika zespołu?
Odpowiedź:
W załączniku nr 5 do IDW należy wymienić wyłącznie Kierownika zespołu.
(1-16) "Program rekultywacji zb. zaporowych w zlewni Kłodnica" - wyjasnienia do siwz
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 4903
Gliwice, 28.04.2016 r.
EZ /ZD/ZG-370-1/16/III
Wg rozdzielnika
Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
"Program rekultywacji zbiorników zaporowych w zlewni Kłodnicy"
- ogłoszonego w BZP nr 44139-2016 z dnia 20.04.2016 r.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytania wraz z wyjaśnieniem do treści SIWZ:
Pytanie:
Część I (IDW), punkt 10, podpunkt 10.2.3. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zgodnie z zapisami treści SIWZ w podpunkcie b) dotyczącymi spełnienia odpowiednich warunków w ramach potencjału kadrowego - osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający wskazał, że osoba kierująca zespołem powinna posiadać m.in."stopień doktora z zakresu inżynierii środowiska, hydrogeologii i/lub gospodarki wodnej(...)".
Proszę o informację, czy powyższy warunek zostanie spełniony w sytuacji jeśli Kierownikiem zespołu zostałaby osoba posiadająca stopień doktora habilitowanego z zakresu hydrobiologii stosowanej, posiadająca ponad 40-letnie doświadczenie w dziedzinie rekultywacji jezior i ochrony środowiska wodnego.
Odpowiedź:
Zamawiający uzna, że w przedstawionym przypadku, warunek określony w punkcie.10.2.3 b) IDW nie jest spełniony.
Wyjaśnienia do SIWZ - Program rekultywacji zbiorników (1-16)
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 5008
Gliwice, 26.04.2016 r.
EZ /ZD/ZG-370-1/16
Wg rozdzielnika
Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
"Program rekultywacji zbiorników zaporowych w zlewni Kłodnicy"
- ogłoszonego w BZP nr 44139-2016 z dnia 20.04.2016 r.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytania wraz z wyjaśnieniem do treści SIWZ:
Pytanie:
"Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie zmian do wzoru umowy w § 8 pkt 2 oraz § 9 pkt 1.
Poniżej przedstawiamy propozycję brzmienia tych punktów:
1. § 8 pkt 2 Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego wniesienia poprawek i uzupełnień wymienionych w protokole zdawczo - odbiorczym lub stwierdzonych w okresie rękojmi w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego lub innym terminie uzgodnionym przez Strony, pod rygorem naliczenia kar umownych, o których mowa w § 9 ust. 1 lit. b umowy o ile poprawki lub uzupełnienia są uzasadnione w świetle postanowień umowy lub obowiązujących przepisów prawa.
2. § 9 pkt 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
a) za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,05 % kwoty brutto określonej w § 7 za każdy dzień opóźnienia;
b) za opóźnienie we wniesieniu poprawek i uzupełnień do wykonanego opracowania stwierdzonych w protokole zdawczo - odbiorczym lub w okresie rękojmi w wysokości 0,05% kwoty brutto określonej w § 7 za każdy dzień opóźnienia;
c) za niezrealizowanie z winy Wykonawcy spotkań wymienionych w § 4 umowy w wysokości 5000 zł za każde niezrealizowane spotkanie z Zamawiającym;
d) za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 20% kwoty brutto określonej w § 7."
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmiany w § 8 pkt 2 oraz § 9 pkt 1 wzoru umowy.
Ogł. o zamówieniu - Program rekultywacji zbiorników (1-16)
- Elżbieta Plucińska
- Odsłony: 5630
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Gliwice: Program rekultywacji zbiorników zaporowych w zlewni Kłodnicy
Numer ogłoszenia: 44139 - 2016; data zamieszczenia: 20.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach , ul. Sienkiewicza 2, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 7774926, faks 32 7774999.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.rzgw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: administracja rządowa niezespolona.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Program rekultywacji zbiorników zaporowych w zlewni Kłodnicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W zlewni Kłodnicy znajdują się 3 zbiorniki zaporowe (Pławniowice, Dzierżono Małe i Dzierżono Duże), w których wieloletnia antropopresja doprowadziła do ich silnego zanieczyszczenia, w tym zgromadzenia się w osadach dennych ładunku różnorodnych zanieczyszczeń. W celu poprawy stanu zbiorników, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich zabiegów rekultywacyjnych. Zadanie ma na celu opracowanie programu służącemu poprawie jakości wód wyżej wymienionych zbiorników i poprawie stanu części wód, w których te zbiorniki się znajdują. Aby wspomniany cel środowiskowy mógł być osiągnięty niezmiernie istotne jest aby jakość fizyko-chemiczna i biologiczna uległa poprawie poprzez realizację zaproponowanego programu działań opartego na aktualnych informacjach o jakości wód w zbiornikach, ilości i jakości osadów dennych oraz możliwych sposobów ich zagospodarowania. Wymagane jest opracowanie następujących elementów: 1. Wykonanie szczegółowej analizy stanu zbiorników zaporowych pod względem fizyko-chemicznym i biologicznym: 1.1. Zebranie i opracowanie informacji i danych dotyczących zbiorników z uwzględnieniem ich zlewni pod względem zagospodarowania przestrzennego, budowy geologicznej, morfologii, zasobów wodnych, klimatu, w tym wykonanie analizy stanu poszczególnych zbiorników: Pławniowice, Dzierżono Małe oraz Dzierżono Duże w celu poznania, które parametry jakości wód wymagają poprawy. 1.2. Analiza wyników badań w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska oraz danych pozostających w dyspozycji Zamawiającego. 1.3. Opracowanie zakresu oraz przeprowadzenie badania wód oraz osadów dennych, przedstawiając w ramach dokumentacji spełnienie wymagań w zakresie prowadzenia badań przez akredytowane/certyfikowane jednostki. 1.4. Ocena środowiskowa poszczególnych zbiorników uwzględniająca zanieczyszczenie wód oraz zawartość zanieczyszczeń w osadach. 2. Dokonanie identyfikacji presji mających wpływ na stan poszczególnych zbiorników: 2.1. Wskazanie źródeł presji wraz z określeniem emisji z poszczególnych źródeł mogących znacząco wpływać na stan lub pogarszanie stanu wód. 2.2. Analiza przyczynowo - skutkowa stanu wód oraz osadów dennych poszczególnych zbiorników uwzględniająca zależności pomiędzy zidentyfikowanymi presjami w zlewniach, a stanem środowiska oraz skutecznością ochrony. 3. Wykonanie przeglądu istniejących metod rekultywacji. Należy zestawić metody rekultywacji zbiorników wodnych wraz z ich opisem uwzględniającym dotychczasowe lub planowane wdrożenia. 4. Wykonanie analizy możliwości zastosowania poszczególnych metod rekultywacji. W ramach przedmiotowej analizy należy w szczególności przedstawić ocenę możliwości zastosowania metod rekultywacji z uwzględnieniem oddziaływania na środowisko oraz zagospodarowania osadów w odniesieniu do poszczególnych zbiorników. 5. Dokonanie wyboru metody rekultywacji. Wybór metod rekultywacji dla każdego zbiornika powinien być uwarunkowany rezultatem wykonanych analiz oraz występujących presji. Należy szczegółowo przedstawić warunki wdrażania wybranej metody/metod rekultywacji dla poszczególnych zbiorników. 6. Analiza efektywności ekonomicznej dla proponowanych metod rekultywacji w odniesieniu do poszczególnych zbiorników: 6.1. Przedstawienie i uzasadnienie przyjętej metody analizy efektywności ekonomicznej 6.2. Przeprowadzenie analizy efektywności ekonomicznej proponowanych metod rekultywacji. 6.3. Przedstawienie wniosków i rekomendacji wynikających z przeprowadzonej analizy ekonomicznej dla proponowanych metod rekultywacji. 7. Przygotowanie szczegółowego programu działań dla poszczególnych zbiorników mającego na celu poprawę ich stanu lub zapobieganie pogorszenia ich stanu: 7.1. Wykaz działań/zadań wraz ze wskazaniem kosztów i czasu ich realizacji wraz z oszacowaniem czasu koniecznego do poprawy stanu wód w zbiornikach po wdrożeniu odpowiednich działań. 7.2. Dokonanie kwalifikacji działań na podstawie Rozporządzenia RM z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko Nr 213 poz. 1397 t.j. z dnia 21 grudnia 2015 r. 7.3. Wskazanie i ocena możliwych wariantów finansowania. 7.4. Określenie zakresu monitoringu służącego ocenie efektywności działań rekultywacyjnych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.30.00-5, 73.11.10.00-3, 90.71.20.00-1, 90.71.15.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 24.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie należycie wykonał co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie opracowania/ekspertyzy/projektu związane z rekultywacją zbiorników wodnych. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, wg zasady: spełnia - nie spełnia
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował Kierownikiem zespołu tj.: - osobą kierującą zespołem, który zrealizował co najmniej jedno zamówienie usługowe w dziedzinie ochrony środowiska o wartości brutto nie mniejszej niż 80 000 zł , posiadający stopień doktora z zakresu inżynierii środowiska, hydrogeologii i / lub gospodarki wodnej oraz minimum 10-cio letnie doświadczenie zawodowe. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, wg zasady: spełnia - nie spełnia
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli wykonawcy, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art.22 ust.1, będą polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia; - przy czym w przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, zobowiązanie winno określać sposób wykorzystania zasobów ww. podmiotu, charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakres i okres udziału innego podmiotu w realizacji zamówienia tego podmiotu w realizacji zamówienia. Zamawiający zaznacza , iż na mocy art.26 ust.2e ustawy pzp podmiot , który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust.2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów , chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 60
- 2 - Jakość usługi - koncepcja sposobu realizacji przedmiotu zamówienia - 20
- 3 - Jakość usługi - zarządzanie zespołem realizującym zamówienie - 10
- 4 - Jakość usługi - doświadczenie Wykonawcy - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gliwice.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego - Gliwice, ul. Sienkiewicza 2, Wydział zamówień publicznych pok. - 210.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.05.2016 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - Gliwice, ul. Sienkiewicza 2, sekretariat, pok. - 207.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki mogą Państwo pobrać z serwera FTP.